Friday, February 27, 2009

Misteri....................

Hari ni sya mo kongsi satu cerita yang agak menyeramkanlah...
cerita ni dah lama awal tahun 2006 yang lalu tapi sya tiba2 mo kongsi ini cerita sebab sya punya adik buka balik topik ni rabu lalu....dia simpan rahsia selama ni...nda mo bagi sya kunun.....
ok sya start cite lah........
Masa tu sya pregnant anak sya si Shumi...kira2 sarat sudahlah time tu...kandungan masuk 8 bulan dah....masa pregnant tu sya suka sangat balik kampung...hampir setiap minggu sya sama sya punya hubby balik kampung sana Kota Marudu.......di pendekkan cerita satu hari tu macam biasa sya ngan hubby mo balik kampung lepas kerja hari jumaat....sya abis kerja jam 5.00, tunggu sya punya hubby balik kira2 jam 6.30....dalam jam 7 lebih gitu kami bertolak dari KK...sya punya mamak suda larang kalau mengandung nda bagus balik malam...tapi sya ni degil sikit...mo jimat masa kono dari keja terus direct balik kg...sampai di Kota Belud...limpas sana kawasan sawah padi tiba-tiba...jeng jeng jeng...sya tercium bau wangi...masa tu sya hanya terpikir mungkin bau orang sedang memasak di rumah...kami terlimpas kono...tapi semakin jauh kami lalu bau tu masi ada macam dalam kereta tu jak....sya tida berani pula tegur dan bagi tau sya punya husband...dia pernah marah sya klu tercium atau terjumpa benda pelik dalam perjalanan jangan tegur.....jadi sya diam sajalah sepanjang perjalanan tu sampai kami balik rumah.....
Dalam jam 9 lebih gitu kami sampailah di rumah...sya legalah sebab tida juga apa2 jadi dalam perjalanan tadi....sya kepenatan terus masuk tido...biasaklah sarat kan....sya punya hubby pun gitu...terus tido....bisuk pagi adik sya bising2 sebab kami inda pandai terbangun semalam...orang bilang apa..tidur mati....sya tanya sya punya adik kenapa? dia bagitahu semalam ada benda yang mencakar2 dinding seolah2 mau masuk ke dalam rumah...bising betul sampai semua orang dalam rumah tu pun bangun...yang herannya sya ngan sya punya husband langsung nda dengar apa2...bayangkanlah rumah kampung...papan ngan playwood jak...lepas tu kena cakar2 (ala macam kucing cakar2 dinding tu).......kami langusng tida dengar apa2...adik sya cakap bunyi tu start dari 12.30 malam sampai dalam jam 2 pagi gitu...lepas tu hilang gitu saja...
Sampai sekarang sya masi lagi teringat2 kisah tu...sampailah rabu lalu adik sya buka rahsia selama ni dia simpan kunun......dia bagi tahu....sampai jak kami di rumah...turun dari kereta..kemudian naik rumah...adik sya yang no 2 ngan adik bongsu sya duduk bertentangan ngan pintu depan...jadi ngam2 nampak kami yang baru keluar dari kereta masa tu....sejurus selepas kami naik tangga masuk rumah...dua orang adik sya ni nampak ada satu benda seakan2 kain putih dari belakang kereta kami terbang ke atas dengan laju.....eee seramnya sya...mo kembang suda bulu2 roma ni....adik sya tida berani cerita sama kami semua lebih2 lagi adik bongsu sya tu...paling penakut dalam keluarga kami...lemah semangat...kesian dia....punyalah lama diorang ambil masa mo bagi tau kami....tapi nasiblah diorang tida cerita masa tu...kalau tidak mungkin terberanak juga sya malam tu ketakutan.....
Kalau terpikir2 macam cerita Jangan Pandang Belakang lah pulak....mungkin sepanjang perjalanan tu benda tu terbang2 atas kereta kami.....eeeee nasiblah sya tida tau kisah sebenarnya dari bau wangi tu.......

2 comments:

  1. (0.0) seramm nya,,mcm cerita muvie2 btul2 o kn,, nasib baik la tiada apa2,,bagus btul kamu inda dgr apa2 kn malam tu,, :)

    ReplyDelete
  2. itulah Nc...nasib baik juga...kalu tida malam tu jugalah sya terberanak anak sya si shumi..he he

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!