Wednesday, November 7, 2012

Majlis Anugerah Pelajar Cemerlang - Shumi

Assalamualaikum....
Shumi abis belajar tadika tahun ni......tahun depan dia mo masuk darjah satu sudah....sekejap jak masa berlalu.....hampir 4 tahun lebih Shumi masuk tadika ni...manakan tidak, umur dia 2 tahun lebih sudah masuk nursery di sini, pastu umur 3 tahun dia masuk taskanya pulak, umur 4 tahun hingga tamat tahun ni dia masuk tadikanya.......actually tadika swasta yang Shumi masuk ni, menyediakan khidmat penjagaan bayi dan juga taska.....sekarang ni Damia yang saya hantar untuk dijaga semasa saya bekerja....alhamdulillah setakat ni perkhidmatan dorg memang memuaskan.....
 Berbalik kepada cerita Shumi abis tadika tu, hari sabtu yang lalu tadika dorg mengadakan majlis Anugerah Pelajar Cemerlang dan Khatam Al-Quran....selain acara penyampaian hadiah dan sijil pra-sekolah serta sijil abis sekolah agama, ada juga acara persembahan daripada pelajar2 tadika...Shumi dan Shamzi pun ikut serta sekali.......
*
*
*

Bersemangat nyanyi lagu Negara ku......Shamzi kecik jak di tengah2 tu.....


 Siap sedia mo mengadakan persembahan konon...Shumi jadi pak arab sementara, abis tudung bawal uminya ni dia kerjakan jadi 'tudung' pak arab.......budak pompuan sebelah nama dia Qilah....mana2 Shumi pegi mesti ada...kalau masa ambil Shumi balik sekolah dia yang sibuk ambilkan beg sekolah Shumi bagi kat saya atau baba Shumi....ish ish ish....

Persembahan yang dorg Shumi dan Shamzi ikut....dorg wakil cawangan Taman Kingfisher....koir lagu Bahtera Nabi Nuh.....Shamzi duduk dalam bahtera pegang gambar haiwan tu...Shumi hujung sekali sebelah kiri....dekat dia si Qilah....eh eh eh Qilah lagi.....persembahan dorg yang saya rasa paling bersemangat....suara lebih kuat dari muzik....tapi tidak sia2 sebab dorg menang persembahan terbaik....(^_^)


Shumi dapat hadiah dan sijil hari tu sebab sudah dua tahun berturut2 dia dapat No 1 dalam kelasnya....harap2 dia terus kekalkan prestasinya tu....tahniah Shumi, rajin2 belajar....dari Umi....mmmuuuaahhhhh..... =D

9 comments:

  1. best kan dapat pi..
    anak saya hari tuh cikgu buat hari bekerja tak dapat lah pi.
    tapi , baru tadika 3 tahun (",)
    saya pon hantar sejak umur 2 tahun

    ReplyDelete
  2. tahniah sume....:) hari ni lak mjlis konvo anak buah sy...

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah, bangganya...

    tahniah syahmi!

    ReplyDelete
  4. Anum - tq.... :D

    Mazliza - seronok tengo gelagat anak2 hari tu...nasib baik dia buat hari sabtu....dpt juga tengo persembahan dorg....

    Cik pa - tq...tahniah utk ank buah awak ye... : D

    NM02 - tq... :D

    ReplyDelete
  5. best kan tgk dorang buat persembahan. wahh.. dpt no 1! Congrats! nx entry la sy mau blog psl graduation day my son. :)

    ReplyDelete
  6. Just - ya bah...berabis ni konon dorg training di rumah...lucu pulak sya tengo

    ReplyDelete
  7. makin tak sabar nak tunggu majlis konvokesyen anak 18/11 ni. terasa lambat betul. terharu rasanya bila anak konvo ni.

    jom singgah blog saya..

    ReplyDelete
  8. Ibu Lala - betul tu.... :D... dah singgah

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!