Friday, December 14, 2012

Usaha tangga kejayaan (Harimau Malaya)

Assalamualaikum



Kalau tidak berusaha macam mana mo berjaya kan.....kalau tidak bekerja keras untuk mendapatkan sesuatu, bagaimana kita boleh mendapatkan hasil dengannya dengan senang hati.....

 insyaallah.....setiap usaha yang diiringi dengan doa pasti akan membuahkan kejayaan.......
*
*
*
*
*
*
*
tapi kalau suda berusaha berhabisan tapi tidak juga mendatangkan hasil, itu bukan rezeki namanya....jangan putus asa, cuba lagi...
*
*
*
*
Go Go 'Harimau Malaya' !!!
*
*

Sumber : Image from Google



Semalam sedang tengo bola, dikejutkan oleh panggilan dari bapa di kampung....kakak kemalangan, keretanya dilanggar oleh pemandu mabuk semasa dia memandu seorang diri balik ke rumah...habis kemek kereta kakak dibahagian pemandu tu tapi syukur alhamdulillah kakak tidak apa2 cuma sakit dibahagian dada sahaja akibat hentakan kuat di stereng kereta tu....suda x-ray dan doktor benarkan pulang.........


14 comments:

  1. xpe...Harimau Malaya kalah bermaruah kan..nnti ley cube lg

    ReplyDelete
  2. kalah bermaruah xpe. diorg dah lakukan yg terbaik utk Malaysia :)

    ReplyDelete
  3. bukan rezeki HM thn ini. thn depan cuba lagi..

    ReplyDelete
  4. dah kalah, tapi x pa..lain tahun ada lagi
    tengok semalam thailand tu main ganas2

    ReplyDelete
  5. ada sa tingu di fb si salma upload psl tu eksiden. teruk jg o. kalo saya turus sa saman o tu pemandu mabuk tu. btl menyusahkan org ni

    ReplyDelete
  6. Anum, Mira, Sue, NM02 & Mazliza - betul kita kalah pun bermaruah....tapi sakit hati tengo refereenya yang macam berat sebelah tu....

    Cath - ya bah cath...nasib baik oo dia nda apa2...itu org mabuk punya alasan dia ambil rokok terpusing kunu sterengnya pegi sebelah....bikin susah orang lain saja bah...

    ReplyDelete
  7. Tak der rezeki nak menang thn nih.

    Alhamdulillah...kakak tak apa².

    ReplyDelete
  8. Kalah pun bermaruah..
    ndak apa, tahun depan cuba lg...
    Alhamdulillah Kakak Mia ndak apa2 kan..syukur... tu lah.. org Mabuk ni bahaya bah.. kita yg ndak bersalah pun boleh jd mangsa...

    ReplyDelete
  9. tulah .. memang harapan tinggi kepada mereka .. tapi mereka kandas .. tapi mereka dah berusaha tu yg penting kan ;)

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah.. nasib baik teda apa2 major. tu la kan.. kita drive carefully pun tp kalau org lain nda careful, susah jg. Nyway, to HM.. cuba lg nx matches.. :D

    ReplyDelete
  11. Tak da rezeki kita nak menang semalam... Ya Allah nasib baik akak tu x da apa2..

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!