Friday, January 11, 2013

Bunga....Bunga

Assalamualaikum
Cerita bungalah pulak....hari tu dah cerita pasal buah...on the way pegi keja tadi, sedang termenung tengok jalan jammed, tiba2 terpikir nak tulis entri ni.....(dasar blogger)...Orang kata pompuan tak boleh dipisahkan dengan bunga....memang betul, buktinya mak saya....teramatlah suka dengan bunga....rumah kami di kampung tu, halaman dia penuh dengan bunga....siap mak tanam benih pokok bunga lagi untuk dijual di pasar minggu....
Kalau yang sedang dilamun cinta tu konon, of coz lah si pompuannya mesti selalu menginginkan hadiah bunga dari si lelaki....bunga pula bukan yang main antam jak bagi...demand minta bunga ros kaler merah yang segar (bukan yang plastik), bunga tahi ayam tak mainlah....tak mo yang 3 kuntum, mo yang sejambak terus gitu...kalau boifrennya yang jenis poket penuh takpalah juga....tapi kalau yang cukup2 makan jak, mau menangis boifrennya, 1 kuntum bunga ros dah berapa harganya....kalau sejambak ada 50 kuntum, ertinya puasalah si boifren selama sebulan demi kekasih tercinta.....
Yang ko nak mengata orang (bukan mengata, kenyataan bah kan...eee terkluar slang Sabah), macamlah ko tu bukan pompuan....Memanglah saya pompuan tapi ni pengakuan berani gitu....SAYA TIDAK SUKA BUNGA.....suka tengok jak tapi kalau nak tanam2, hias2 rumah ke bilik ke dengan bunga memang takdalah....janganlah pulak yang lain marah sebab saya tak suka bunga....tapi memang tak berapa nak minat dari dulu lagi...masa muda belia dulu, sedang bercinta2 dengan si hubby, memang dah bagitahu dia awal2 lagi, kalau nak bagi hadiah ke apa, jangan bagi bunga...bagilah benda lain selain bunga...hehe tapi kadang2 tu hubby ada juga belikan bunga......ambik ja lah, takut hubby kecik hati pulak...dia pun nak juga merasa bagi2 bunga dengan buah hatinya ni....(uweekkk....sila jangan termuntah)...lepas ambik bunga dari hubby, tenung jak bunga tu tak tahu nak buat apa...hehe
Sampailah dah beranak pinak ni...tetap tak berapa nak minat bunga....rumah pun langsung tiada hiasan pokok bunga....bunga hidup ke, bunga pelastik ke.....memang takda....cuma raya tahun lalu ada beli bunga hiasan sepasu jak...sepasu saja ok...khas untuk hiasan rumah di hari raya...sampai mak dan adik beradik yang lain pun tegur rumah ni kosong jak, takda hiasan kah ???
Gambar ni pernah post dulu.....tapi upload balik mo kasi tengo sepasu bunga hiasan tu..nampak ke sanaaaa ujung tu.....hehehe (sila abaikan keadaan rumah yang kecil tapi comel tu :P)
Ok tu jak cerita pasal bunga....kepada peminat bunga tu, teruskanlah minat anda....sila abaikan bebelan di atas......bye

11 comments:

  1. haha.. mo ketawa juga Mia baca entry ni.. sy pun sbnr nya 'kurang minat' dgn bunga.. suka tengok shj..baju pun byk corak bunga.. tapi klu real tu kurang jgk..hehe..
    suka corak sun flower & Tulip..:)

    ReplyDelete
  2. sy teringin bunga dr incik hubby tp xpnh dpt pun

    ReplyDelete
  3. Kakak minaaaaatttt dan sukaaaa bunga teramat sangat tapi abang tak pernah kasi kakak bunga dari sejak bercinta sampai anak dah besar remaja. Pokok bunga kakak tapi susah nak berbunga - sedih kan...

    ReplyDelete
  4. x sempat nak adiahkan bunga utk dia.. ermm..

    ReplyDelete
  5. hihihihi. saya minat sgt fresh flower. nak2 kalau dpt dari insan tersayang kan. lg la suka. kita sama la mia, x suka sgt ade deco2 bunga dlm rumah. ntah la, mmg x reti nk hias agaknye. hehehe. kalau fresh flower tu senang bangat. letak je dlm pasu berisi air. dah siap. hahaha

    ReplyDelete
  6. xpenah lagi bagi bunga kat awek L.. haha

    ReplyDelete
  7. sila percaya, saya tak minat bunga... hahaha

    ReplyDelete
  8. saya pun kurang gemar bunga, tapi saya suka pokok hidup. It is nice to see them growing and growing, nnt time stress boleh potong potong potong. hehehe

    ReplyDelete
  9. Hahahaha,bunga mmg cantik dan menyegarkan.Tp kalo hadiah sy prefer coklat sbb bunga xleh makan,hahahaha.Dasar kuat makan kan?

    ReplyDelete
  10. Ros suka tanam bunga je.. tapi, kalau nak hias kat dalam rumah, memang tak suka.. rimas pula rasanya.. hihi

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!