Wednesday, March 6, 2013

Sila jaga adab

Assalamualaikum

Nak kongsi lah konon kisah yang bersangkut paut dengan tajuk di atas.....Hari tu saya, hubby dan anak-anak pegilah ke satu restoran tu nak makan malam (umi malas masak, terpaksalah suruh tukang masak restoran tolong masakkan...hehe)...Ok masa kami sedang makan tu, datanglah sekumpulan pasangan muda mudi masuk dan duduk dekat jak dengan meja kami.....mungkin baru balik tengo wayang ke atau jalan2 ke agaknya, tapi saya tak peduli, tiada kaitan pun...

Tapi yang paling merimaskan dan menganggu kosentrasi saya menikmati nasi goreng kampung yang sedap itu ialah salah seorang budak pompuan tu....dari dia datang sampai duduk, asyik kemaskan rambutnya yang panjang dan keriting ala ala pelakon Zombie Kampung Pisang si Ezlyn tu.....taulah ko nak kasi hint2 rambut ko tu lembut dan sihat, guna jari pun boleh tapi tengo tempatlah kalau nak 'kibar2kan' rambut ko yang 'mengerbang' tu.....kalau sekali dua dia buat tak pa....ini berkali kali.....gelak gelak selak rambut, gelak gelak selak rambut.....pastu dia duduk membelakang meja kami...bayangkan bila dia 'kibar2kan' rambutnya itu, segala isi2 dalam rambutnya tu 'terbang' di mana ??....mungkin rambutnya bersih tiada kutu atau kelemumur tapi tidak mustahil ada rambut terputus yang akan berterbangan di udara dan landing kat makanan orang lain.....Betul2 menghilangkan selera makan.....

Nak tegur, tak pasal2 pulak bertekak di kedai makan tu...tahulah kalau dah kelakuan pun kurang sopan, mesti bahasanya pun kureeengg......suda lah buat iklan rambut, ketawa sekuat hati mengilai cam pontianak....padanlah dengan rambutnya....Meluat tengo gaya budak pompuan tu, kami cepat2 makan dan beredar....Nak bagi pesanan ikhlas (bukan menunjukkan puan punya blog ni bagus sangat tapi sekurang-kurangnya saya tahu menjaga adab), di mana2 pun kita berada terutamanya di tempat awam, sila jaga adab, sopan sikit dan hormat orang lain yang ada disekeliling kita....ok ??


Note : Hari ni sibuk sikit.....petang sikit lawat blog kawan2 yang lain... (^__^)

16 comments:

  1. Sunnguh x de adab tu. dah la ddh depan org tgh makan. X payah la nak kibarkan rambut bagai.

    ReplyDelete
  2. kalaulah yg dimaksudkan itu wanita melayu Islam,..mmg sedih sangat !!..

    ReplyDelete
  3. Betulah tu Mia perempuan tu tak beraadab. Hal-hal begini tak perlu diajar tapi kena alert.

    ReplyDelete
  4. itu le yg akak bising2 ngan anak dara, geram sungguh tengok mengerbang jer

    ReplyDelete
  5. Akakkk... Bila baca ni teringat kes AJ makan kat subang..
    Lagi pengotor kak..
    Muka cantik tapi duk hembus hingus kuat2 kat kedai makan....
    Dahlah betul2 menghadap AJ.....

    ReplyDelete
  6. wallaweyhhh pakai jari pun boleh,memang potianak terlepas kot budak tu. Nextime taarik jak rambut dia tu bah, or letak ur doter sana tarik2. hihihi

    ReplyDelete
  7. hohoho..sgt pengotor!
    xde adab langsung!

    ReplyDelete
  8. lain kali akak sound direct jer bdak mcm tu..huhu

    ReplyDelete
  9. kak zu pun sama..rimas tgk budak pompuan dok belai rambut dalam kedai makan..tempat lain rasa ok lagi..

    ReplyDelete
  10. lagi2 muda mude skg..x bole ditego kan..cm2 kerenah diorang..x hormat org lain ..

    ReplyDelete
  11. ni mesti bajet hot dan perasan diva punya spesies nih... haihhh... sabar jer lah...

    ReplyDelete
  12. hahaha...perasan cantik kalik org tu Mia....tolong lah!..
    jaga adab bila di depan org...hehe:)

    ReplyDelete
  13. Haha... Mia dia baru lepas guna syampu sun silk tu..nk test hehe

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!