Friday, March 8, 2013

Wangian

Assalamualaikum

 
Perkongsian di hari Jumaat yang mulia......Tahukah anda dengan mencium wangi-wangian, roh akan menjadi kuat. Kekuatan roh merupakan sumber kepada kekuatan tubuh keseluruhannya....wangian juga seringkali dikaitkan dengan sifat Syurga.

" Antara perkara yang dapat menguatkan tubuh adalah dengan mencium bauan yang harum"
-Imam Syafi'i r.h-

Waktu yang disunatkan memakai haruman :-

Solat
Membaca Al-Quran
Pergi ke masjid
Menyambut hari raya
Bertemu dengan tetamu
Semasa bersama suami isteri
Pada hari Jumaat
Semasa menuntut ilmu

Kredit : Buku Rahsia Minda Hebat




Wangian anak-anak Umi setiap hari pegi ke sekolah......Minyak Anugerah yang diperbuat daripada wangian kasturi kijang ni dibacakan dengan ayat2 suci Al-Quran dan doa-doa untuk menerangkan hati anak-anak semasa proses pencarian ilmu.....sapukan di ubun2 kepala anak2 sambil membaca surah Al-Fatihah dan selawat ke atas Nabi Muhammad, insyaAllah anak2 akan mudah menerima apa yang diajar.......tetapi perlu ingat manusia hanya beriktihar tetapi Tuhan yang menentukan....

25 comments:

  1. salam kenal. nina singgah dan follow sini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal dan tq sudi kunjung sini.... (^_^)

      Delete
  2. Assalamualaikum semua
    Selamat Hari Wanita Sedunia :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam.....hepi women day juga....:D

      Delete
  3. baper hengget tu wak? awak jual ker?

    (reply kt n3 kita eh)

    ReplyDelete
  4. perkongsian yang bagus terutama sekali utk saya..terima kasih..

    ReplyDelete
  5. Macam minyak wangi dari Mekan botolnya.
    Anak-anak mesti semangat bila nak ke sekolah macam ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapnya gitulah kak.....moga dorg lebih bersemangat.....

      Delete
  6. slm singgah bila deman sedikit kebah. TQ doanyer yer

    ReplyDelete
  7. suka juga pakai minyak wangi...cuma tak lah wangi sgt..hehe...
    bagus plak minyak Anugerah ni kan Mia..ada anak buah jual, cuma belum pernah beli... mo cuba jg utk Pa'e lah..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cubalah...lg pun harumannya sedap ja bau..x bpa kuat...

      Delete
  8. Bar tahu psl wangian untuk anak2 nie..baunya kuat tak, ker mild sahaja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bau dia lembut ja...anak2 pun wangi ja sbb bau dia thn lama....

      Delete
  9. Baru tau pasal ni. Nak beli jugak lah. Tapi kat mana ada jual ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya ni kena cari pengedar dia....nak beli ke... hehe

      Delete
  10. wah... nice.... rasanya pernah ternampak minyak ni juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya suka bau dia....lembut jak....

      Delete
  11. Bestnyer gi sekolah semerbak bau, tenang la sikit kan dari duk hidu bau masam merata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah.....paham2 ja lah budak2 ni kuat berpeluh.....asssam jak cium klu balik dr sek....hehe

      Delete
  12. anak okje pegi sekolah tak de wangian Mia ....hari tu angin apa tah yg kecik tu pakai bedak dettol hehe

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!