Sunday, April 7, 2013

Air dicincang takkan putus

Assalamualaikum

Mulut aku dah penat membebel kalau Shumi dan Shamzi bergaduh....ada saja yang boleh menjadi punca pergaduhan dorang.....baru 5 minit yang lalu aku nampak dorang bermain-main.....masuk dapur kejap dah dengar teriakan Shamzi menangis dan kadang kala Shumi yang meraung....puncanya selalu perkara kecil jak, kadangkala sebab Shamzi jatuhkan patung ultraman Shumi dan ada kalanya sebab Shumi tak lukis seperti yang dimahukan oleh Shamzi....

Pening kepala Uminya ni melihat...mana tak lepas dua2nya meraung....tak lama kemudian dah mula balik bermain berkejaran sambil ketawa riang....gitulah aktiviti dorang hari2...main gaduh pastu main pastu gaduh balik....kadang2 ada jugalah terhinggap sezass rotan kat kaki sorang sekali sebab aku dah tak tahan.... Lepas rotan baru bagitahu dorang apa salah dorang sampai kena rotan....kedua2nya angguk2 faham kononnyalah....tapi tak lama lepas tu gitu juga....

Agaknya beginilah bila ada dua orang anak lelaki yang hampir sebaya umurnya.....sekejap kawan sekejap bergaduh....bila cakap kat Shumi, kita hantar Shamzi balik kampung supaya dorang tak bergaduh, tak mo pulak dia pisah dengan adiknya....senang juga hati aku bila dia jawab gitu....harapnya semakin membesar nanti dorang akan faham sendiri.....(^_^)

10 comments:

  1. lelaki memang mcm tu kot kak. hehe. mcm adik saya. ada dua jea lelaki. tp, kalo bergaduh macam ada 10 orang lelaki dalam rumah tu. hehe

    ReplyDelete
  2. Mcm Upin Ipin dah gayanya dua org ni.Mcm kembar kan?

    ReplyDelete
  3. biasalah budak2 lelaki kan...lasak...tp gaduh pun kejap je...

    ReplyDelete
  4. Hehehe...umur agak rapat..boleh jd kawan & lawan..gitulah...tp bagus anak2 bila ade kawan drp dok sorang2...

    ReplyDelete
  5. Hihihihi..sama ler disini.
    Tahu2 tgh gelak2 tetiba dgr adik dia nangia..kena tendang ala taekwondo..hihihi

    ReplyDelete
  6. Hehe...dekatdekat gaduh... Bile bejauhan nanti mencari..hehe

    ReplyDelete
  7. budak2 ni marah dia sekejap jak....pas tu boleh main balik...tak ambik dalam hati langsung!

    ReplyDelete
  8. bebudak kak...
    macam tu la.....
    Comel je diorang tu...
    Hehhehe...
    Seirama je nampak dalam gambar tu... =D

    ReplyDelete
  9. Macam kembar lag dorang nih. Anak bujang aku ngan anak dara pon slalu gaduk gak nok even jarak kelahiran 3 tahun. Fening aku.

    Ada 1 petua. Ni dari kakak ipar aku (org jawa). Klo tak nak bagi gaduh & nak bagi adik beradik saling sayang menyayangi...cewahhh...ikat tali pusat dorang dan simpan dalam satu bekas. In shaa allah. Tapi aku tak buat lagi petua nih...hehehe...

    ReplyDelete
  10. biasalah anak2 gaduh kejap tapi sayang banyak..

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!