Tuesday, April 23, 2013

Cerita Kedai Kopi

Assalamualaikum

Selamat pagi....dah sarapan ke ??
Nak cerita2 kosong (tapi berisi) hari ni....
Dah log in Facebook ? aku sejak menjak ni malas nak log in FB sebab cerita yang disharekan.......semua pun tetiba nak jadi YB.....asyik share kempen jak.....
undilah si polan, dia begitu begini......macam-macamlah....
Memang tak salah nak sharekan semua tu, tapi yang aku rasa cam nak berapa nak beretika, share cerita2 yang memburukkan pihak lawan....
si polan tu tuuuuuuuut, si polan ni tuuuuuuuut....Setahu aku agama tak ajar semua tu, memburukkan dan mengaibkan sesama kita....

Yang si kawan ni pulak bersemangat sharekan cerita tu di wallnya.....nak tanya sikit yang awak share tu dah pastikan ke kesahihan cerita dia, dan terbuktikah ketulenan video tu semua......ada bukti yang kukuh ke ko nak sebarkan semua tu.....
jeng jeng jeng......INGAT jangan sampai anda menjadi salah seorang yang bersubahat dalam menyebarkan fitnah.....nahuzubillah......

Relakslah semua...kita minum kopi dulu...
Negara kita kan demokrasi, masing2 ada hak menentukan masa depan negara....tiada siapa yang larang nak undi calon tu, nak undi calon ni....tiada siapa yang larang kamu berkempen....tapi biarlah dengan cara yang lebih beretika.....jangan asyik nak memburukkan orang lain untuk meraih undi.....tak berkat tau......peace !


Note : Ini bukan entri menyokong mana2 parti politik, Undi adalah rahsia....





Sumber : Image from google

19 comments:

  1. Dunia zmn skg ni suka sgt menuding jari oada org. Kdg2 geram bila tgk lm fb. Sesama melayu. Kutuk mengutuk tuuu. Huuuu

    ReplyDelete
  2. salam ..sokong juga..saya pon malas tgk wall..sebab menyampah tgk org yg terlalu taksub..yg like, yang share ..dan adakah mereka mendengar, melihat dengan mata dan telinga diaorang sendiri apa yg depa share tu..hmm..kang tak tertanggung di akhirat kelak kan kan..hehe...jom minum kopi!!

    ReplyDelete
  3. dh minum nes sahur pagi tadi. harap leh bertahan sampai ptg.

    ReplyDelete
  4. banyak sangat kempen.. dah lama tak TV dah, malas nak tengok kempen.. sampaikan kawan2 dok bising pasal lagu Sayangi Selangor tu pun taktau lirik, muzik camne.. hahaha.. malas nak peduli.. :)

    ReplyDelete
  5. Wah bersemangat nampak..betul tuh aku naik bosan kalau cerita asyik kot kutuk lawan jer..dok main fitnah jer...baiknyer masing2 concentrate on party masing2 takyah nak cucuk sana si ni....)

    ReplyDelete
  6. ikutkan malas nak tgok FB dah..fikir kawan2 jer ramai kat situ..bosan ngan semua mulut2 puaka duk kutuk parti masing2..

    ReplyDelete
  7. xsuka minum kopi ssh nak tdo...:)

    ReplyDelete
  8. Lama dah tak minum kopi Mia...teringinlah pulak hehe....
    OKje pun sama tak on FB... sat lagi kot...
    Betul tu malas jugak kalau cerita politik je...kurang minatlah

    ReplyDelete
  9. erm! mmg betul tu Mia.. di FB skrg semua cerita politik.. saling memburuk kan antara satu sama lain..fitnah berleluasa..takut di kira bersubahat plak..huhu..
    apapun undi tetap rahsia...:)

    ReplyDelete
  10. Jom kita minum kopi dulu!! hihi...
    Itulah Mia kadang tanpa sedar bila berita diambil dari sumber sana-sini dan tidak pasti kesahihannya dan kalaulah ianya fitnah dosalah yg ditanggung...

    ReplyDelete
  11. Itulah..media fb dh serupa jadi medan berpolitik...harap ia sementara...dan x berpanjangan :)

    ReplyDelete
  12. Ya benar.Tak sabar tunggu abih PRU,aman idup,hehehehe

    ReplyDelete
  13. Biasalah tu. Dekat pilihanraya ni mcm citer kat FB tu. Aku plak dah malas nak tgk TV. Setengah jam jer citer pasal pilihanraya.

    ReplyDelete
  14. setuju.. kdg2 org y bercerita mcm dia tahu semuanya.. n satu lg y x best bila buka wall fb..bderet2 status kutuk mgutuk dari parti masing2.. pttnya sokong mana2 pon tp kempen la dgn baik kan...

    hihi.. undian anda adalah rahsia

    ReplyDelete
  15. Kopi-O satu. Minum kopi lebih bagus. Hohoho
    Ngeri I tengok orang yg taksub politik ni, maki hamun macam tak ingat tuhan.

    ReplyDelete
  16. Banyak sangat cerita kedai kopi dalam tu kak......
    Scroll2 pasal politik ni, scroll lagi pasal politik tu.....
    Tak sudah..

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!