Thursday, May 9, 2013

Cukup-cukup sudah

Assalamualaikum

Cukup-cukup sudah.....!!!
Cam lagu pulak kan....
Ditujukan kepada mereka yang masih lagi memegang pahat dan tukul untuk membaiki rumah yang memang sudah siap....

Aku boleh tutup segala saluran media sosial...boleh elak daripada membaca segala macam berita yang tidak sahih dan berbaur hasutan segala.....rimas membaca semua tu....mahu sahaja aku unfren kan semua mereka yang terlibat tetapi aku masih ada sifat seorang kawan yang tidak akan terus mengadili siapa2...itu hak mereka kan...tapi tolonglah....cukup-cukup sudah....
Aku mahu aman...

Dalam media sosial aku boleh elak.....tapi di tempat keja aku, begitu lancang mulut si kawan menghina bangsa orang lain yang kononnya amat kolot menyokong si polan....
Berdesing telinga mendengarnya tapi kalau dilayan nanti aku akan menjadi seperti dorang...
satu jari ko menunjuk kesalahan orang lain, ingat ada 4 jari yang akan menuding diri ko sendiri....
Sabar dan diam....senjata yang paling berkesan sekarang ini....

Sekadar meluahkan perasaan geram dan tidak terniat untuk menyinggung perasaan sesiapa.....aku hormat hak orang lain untuk bersuara tetapi sila hormat perasaan orang lain juga....

cukup-cukup sudah......sekadar mahu hidup dengan aman......

11 comments:

  1. Sib baik dok jauh gini takder expose directly ngan benda2 gitu..facebook pun tak berapa aktif...
    agaknya depa2 tuh akan berenti bila dah penat daa..bila isu pun dah jadi lapuk

    ReplyDelete
  2. Biasalah tu. PRU dah habis, tapi perang PRU belum habis lagi.

    ReplyDelete
  3. rumah dah siap..tp pahat msih bbunyi...pelik btol..huhu

    ReplyDelete
  4. Kian panas sebenarnya sekarang ni Mia...
    Apa yg hairan media pun lancang juga menambah minyak pada api yg baru nak marak..

    ReplyDelete
  5. erm...mmg bikin panas juga dengar kan Mia..diam dan sabar je lah jawab nya...
    apa yg kita mahu skrg kita hidup dgn aman tanpa bermusuh dgn apa bangsa sekali pun.. moga negara kita terus aman & makmur..amin! :)

    ReplyDelete
  6. nasib ler kat opis mun nih takde mulut mulut gitu....selamat....kalau tak berdesing gak kot....

    ReplyDelete
  7. yang masih dok bising2 tu tolong p cabut bendera yg dok semak persekitaran tu ada bagunya jugak...

    ReplyDelete
  8. Lama dah tak bukak FB Mia....malas nk membaca dan mendengar pasal politik yg tak akan aman ni....biarkan Arjuna je yg Baca hehe

    ReplyDelete
  9. ahhahah cukup2 sudah .. jgn dilayan ..
    nanti kita makan ati .. ups2 terlebey sudaaa akak nie ..

    mcam2 org kat opis nie kan ;)

    ReplyDelete
  10. macam-macam sekarang ni.
    semoga Allah bagi kita katengan.
    cukup dengan apa yang ada.
    nanti lebih-lebih lain pula jadinya.
    kasihan kat umat ari ni.

    ReplyDelete
  11. Sudah sudah lah tukan. Walau apa pun parti kita tapi kita kena bersatu. Baru la nama persaingan yang sihat. Sy pun naik jemu dah dgr citer citer mcm ni.

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!