Tuesday, June 11, 2013

Mangsa 'Pugut'

Assalamualaikum

Mangsa Pugut ???
Mesti blur sekejap.....jangan panik dulu......kejadian ni tidak memudaratkan sesiapa pun...
hehehe
Perkataan 'Pugut' ni merupakan salah satu bahasa harian atau bahasa pasar di Sabah...
Perkataan ini selalunya digunakan untuk mengambarkan perbuatan seseorang yang 'over' sedangkan kawannya ni tak ada apa2 perasaan pun....
Tak paham....
ok aku bagi contoh......situasi dua kawan pompuan si A dan si B.....si A kena tackle oleh seorang lelaki, tapi si B yang eksaited terlebih......hensemnya lelaki ngorat ko tu, aku cakap ko kirim salam tempat dia a'a -> ni si B yang bercakap, dia yang beria2 pulak.....sedangkan A tidaklah seover si B....isssshhhh pugut betul bah ko ni -> si A jawab balik....
Ha'ah sekarang nampak siapa yang pugut dan siapa yang nyaris2 menjadi mangsa pugut.....hehe

Masih tidak berapa paham lagi......aku bagi contoh lagi, siap ada gambar lagi...


 

Ha'ah yang ni sudah pun menjadi mangsa pugut....si Damia....hehe yang pugut dalam situasi ni, paham2 ajalah kan siapa :p
Punyalah payah nak pakaikan tudung si Damia ni, tapi sebab nak tengo sangat rupa Damia bila bertudung, puaslah si tukang pugut ni memujuk, menyanyi-nyanyi, buat bunyian segala nak tarik perhatian si Damia....tu yang snap gambar jadi blur sikit...sebelah tangan pegang kamera, sebelah lagi pegang Damia supaya dia tak lari.....
Kesian Damia...hehe redha jaklah Damia layan pe'el Umi ko ni.....




Note : Harga Kuih Cincin nanti aku post yek.....tunggu (^_^)

17 comments:

  1. Comelnya Damia bertudung. Macam model. :)

    ReplyDelete
  2. Mamalah yg pugut ye Damia. Tapi comelnyaaaa.... suka tengok dgn pipi montel lagi:)

    ReplyDelete
  3. Hehehh ingat kan apa...ruper yer maksud dia over hehhe bagus belajar bahasa sabah nih...mmg comellllllll pakai tudung... :)

    ReplyDelete
  4. dah faham akak word 'pugut' :) comelnye damia :)

    ReplyDelete
  5. Comel Damia bertudung!
    Pugut pun pugutlah...janji puas hati orang yg pugut tu haha.... okje dulu biasa jugak buat cenggitu masa anak kecik hehe...lagi sadis anak lelaki yg sulung tu pun jadi mangsa pakai tudung! haha

    ReplyDelete
  6. sy nda pernah dgr pula pugut ni... huhuhuhu

    ReplyDelete
  7. ingatkan pungut tadi..aku pun pernah pugut aidan pakai tudung gitu ms dia kecik2..heheh

    ReplyDelete
  8. comelnya dia..cantik rasa nak cium sikit je..

    ReplyDelete
  9. hihihi..paham sudah...
    Comel damia bertudung :)

    ReplyDelete
  10. assalam,

    silap2 sebut bunyinyer pungut...rupanyer pugut tu over..
    ok dapat belaja pelbagai bahasa kat sini..

    ReplyDelete
  11. Oloh comelnya bertudung:).Then hari ni,belajar word baru

    ReplyDelete
  12. PUGUT TU MCM OVER EKSAITED LA KAN..:)

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!