Saturday, July 13, 2013

Biskut Raya !!

Assalamualaikum

Hujung2 minggu ni mesti terpikir nak buat sesuatu kan.....puasa dah masuk hari yang ke-4, dalam kepala mesti dah terpikir nak buat biskut raya ke tahun ni atau nak buat biskut resepi tunjuk jak.....hehe

Aku tiap2 tahun mesti beli buku resepi biskut raya, hehe....padahal semua biskut sama jak pun resepinya tapi aku memang gemar belek buku resepi yang berwarna warni tu.....buat biskut tak seberapa pun....tapi satu jenis biskut yang aku wajib buat tiap2 tahun, biskut tat nenas......feveret kan, haruss buat walaupun rasa tak sesedap mana....

Korang suka ke beli buku resepi ni.....emmmm malas nak ke kedai buku, tu bukan alasan sebenarnya, kan sekarang ni semua mudah, bak kata orang semuanya di hujung jari sahaja.




Kan senang sahaja.....cuma klik dan boleh belajar teknik yang mudah untuk membuat biskut raya yang sedap !





Note : Sedang terpikir nak buat kek kukus coklat yang moist itu....harap2 menjadi....kekadang jeles juga tengo orang yang pandai buat kek segala.....aku ? harap pandai makan jaklah.....hehe

7 comments:

  1. wah bestnya tart nenas..my fav jg tu mia..:)

    ReplyDelete
  2. aku pun terpikir jgk psl buat biskut raya wpun dlm pantang..heheh..nak buat tart tuh letih woo..tp sedap...

    ReplyDelete
  3. sudah terpikir ttg biskut kah Mia?..haha.. nampaknya aku beli lg tahun ni..
    tahun lepas pun beli jugak..haha ndak da masa mo buat, letih jak balik kerja..huhu
    samalah kita peberet tu tart nenas..:)

    ReplyDelete
  4. Sy suke bli buku or mjlh apa apa pun resipi.xkshla bskut je kek ke jnj bli

    ReplyDelete
  5. mak dara dah bertahun tak buat kuih raya dek sibuk dgn keje.. Asyik kuih tunjuk tunjuk aje hehehe

    ReplyDelete
  6. Tahun ni dan tahun sebelumnya..semuanya tunjuk ajer..hehehe

    ReplyDelete
  7. Jarang beli buku resepi biskut raya Mia....Selalunya buat biskut ni pun yang budak 2 suka mcm coklat chip.... lagi pun itu je yg tau pun haha

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!