Monday, August 5, 2013

3 hari lagi.....

Assalamualaikum


Tinggal 3 hari lagi bulan Ramadhan akan meninggalkan kita dan in sha Allah, khamis ni kita akan menyambut hari raya aidilfitri....
Sekejap ja masa berlalu, rasanya baru semalam kita menanti kedatangan Ramadhan :-(



Ok tak mo rasa sedih, macam mana persiapan raya. Semua dah ok kan. Walaubagaimana kita sibuk membuat persiapan, jangan kita lupa kepada golongan yang tidak berkemampuan. 
Persiapan biarlah bersederhana kata orang. Tak mo berlebih-lebihan.


Mungkin ada yang sudah pun balik ke kampung halaman masing-masing. Aku ? in sha Allah rabu ni, kampung dekat jak. 
:-). Sabtu lalu pun aku sempat juga tidur semalam di kampung. Hantar mesin basuh baru kat kampung, mesin basuh yang lama dah rosak akibat banjir kilat dua bulan yang lalu. 



Petangnya tu aku satu family buka puasa beramai-ramai. Yang aku paling suka, setiap kali berkesempatan buka puasa di kg, kakakku yang satu2nya itu sangat rajin memasak. kami hanya beli bahan mentah, dia yang akan sibuk di dapur...hehe tengolah gambar makanan semua tu, dia yang masak, adik2nya tukang ngap saja...:p
Alhamdulillah.....kenyang









note : tak sabar tengo pengumuman hari raya di tv tu...hehe

6 comments:

  1. selamat hari raya aidilfitri
    maaf zahir n batin

    ReplyDelete
  2. Sekejap ja kan moy mo raya sdh.. Selamat hari raya.. :D

    ReplyDelete
  3. **selamat hari raye buat mia sekeluarga...mohon ampun maaf zahir dan batin...moga2 kite mendapat keberkatan di syawal yg mulia .....

    hati2 pulang ke kg yeak...

    ReplyDelete
  4. wahhh untung lahhh seronokkk ada kakak pandai masak :)

    ReplyDelete
  5. Okje mmg pelik tgk org rajin masak ni Mia...masak tu senang je...nk menyediakan dgn nk mengas selepas tu yg malas

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!