Thursday, October 31, 2013

Alkisah Makan Malam

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia!

Jangan jemu dengan entri yang bertujuan untuk mengenyangkan perut dan merosakkan program diet ini. 

Kisahnya berlaku semalam, jam 3.00 petang masih berada di opis, sambil mengetuk2 papan kekunci komputer, fikiran dah melayang-layang. Apa yang aku nak masak untuk makan malam nanti, nak masak lauk apa? sayur apa? nak makan nasi goreng je kah? atau nak goreng mee?

Tetiba terasa nak makan di luar. Malas masak, aku kiranya nak telepon hubby, nak bagitahu, yang bininya ni malas masak hari ni, yang bininya ni nak belanja makan di luar.

Terus ambik hp, taip message.....taip taip taip. Berpikir sekejap terus tekan butang delete. Tak jadilah. Masaklah ja kat rumah...huhu

Jam 5.20 petang, dalam keta. Tetiba tangan dengan pantas ambik tepon, kol hubby yang sedang ambik Shumi balik sekolah, nanti tolong jenguk, Restoran Bintang Lagenda buka ke hari ni? Hubby tanya napa? aku jawab, balik rumahlah baru bincang.

Serius ni perbincangan, tunggu balik rumah. 
Aku sampai dahulu di rumah. Tak lama kemudian hubby, Shumi, Shamzi & Damia balik. Sampai ja kat muka pintu, hubby terus bagitahu, restoran tu buka......mau pegi makan sana kah?
Diam sekejap.....berpikir lagi ni. Emmmm oklah.

So dengan rasminya semalam tak masak di rumah makan kat Restoran Bintang Lagenda...hehe jangan marah dengan kisah aku yang ntah apa-apa ni...



Nasi Goreng Pataya Ayam untuk Shamzi


Kuey Teow Goreng Ayam untuk Shumi



2 budak hepi dapat makanan 


 2 set Nasi Goreng Bintang Lagenda untuk Hubby, Umi dan Damia





Note : Umur bertambah lagi hari ni.....(*___*)

26 comments:

  1. wah..cuti memasak ye....pandai baut peace ye budak tu..hihi comel

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekali sekala cuti...hehe rehatkan otak nak pikir menu mkn malam yg seterusnya :p

      Delete
  2. wahhhh menyelerakan makanan itu.mia org sabah ye.mggu depan sy terbang ke sabah jmpa hubby.:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'a anak jati Sabah :-)
      hubby awak keja sini ye?

      Delete
  3. wah..bestnya...bestdaya akak ke hari nie?

    ReplyDelete
  4. besday hari nie mia..hepi besdaylah kalau betul..
    heheh..kengkadang mood malas nak masak mmg gitu..sesakali makan luar,releks sikit..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'a Ummu....tambah 1 angka lg umur hari ni...hehe
      Semlm tetiba dtg mood malas nak masak so mkn kat luarlah jawabnya....hehe

      Delete
  5. Sedapnya tgk menu2 tu..laparrr bah...hehe
    Happy Birthday Mia..moga sntiasa diberkati Allah & pjg umur..amin! :)

    ReplyDelete
  6. bunyi perbincangan tu memang serius mia...he he he...

    ReplyDelete
  7. sy kecur tgk kueh teow goreng tu...

    ReplyDelete
  8. hubby tak keje sana tapi dia kursus sana di Akmal Sabah dah dkt 3bln..jumaat depan baru habis kursusnya..

    ReplyDelete
  9. Kalau dah penat tu Mia mmg ubat dia kena makan luar baru hilang penat tu hehe ..biasalah org bekerja....letihkan!

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!