Thursday, October 3, 2013

Projek Popia Mini

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia !

Actually ni projek minum petang hari minggu yang lalu......Petang tu kiranya nak menonton tv tapi takde pula rancangan yang best. Hubby dan Damia dah syokkkk berdengkur. Shumi dan Shamzi pula main sama2 kat dalam bilik.

So tetiba rajin, buatlah konon popia mini (mini sebab kulitnya yang saiz kecik tu je) berintikan kobis dan telur (sebab sayur ni saja yang ada kat esbok masa tu)

Bertungkus lumus ni potong sayur, balut kulit popia sorang2. Buat keja secara sunyi dan sepi takut Damia terjaga pula. Kalau dia dah terbangun, maknanya terbantut le projek popia mini di petang hari tu.

Siap balut semua dan goreng, Damia dan Hubby terbangun sebab dah bau wangi2 kan...hehe


Hasilnya.....




Tetiba terselit pula samosa......hehehe...bukan samosa ni sebenarnya, bentuk je sama. Ni cuma kulit popia yang dilipat 3 segi dan dicelup dalam telur. Ni rekues daripada si Shumi sebab dia tak suka kobis.

13 comments:

  1. Replies
    1. a'a punyalah ambik masa nak buat tapi time makan kejap je abiss masuk dalam mulut..hehe

      Delete
  2. nyummm... nyummm.. sedapnya mia.. :)

    ReplyDelete
  3. mia boleh pos dekat semenanjung sikit??? *_^ nak rasa air tangan mia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh bah kalau ko Farah.....hehe gambar jak lebih, rasa biasa2 je.. :p

      Delete
  4. menjadi. Hihihi gigih buat kerja kat dapur pelan2 kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni tengah rajin, cuba klu kemalasan melanda, mkn roti kering je lah anak2...hehe

      Delete
  5. salam sis
    Rajinnya..tapau 4 untk ta.

    ReplyDelete
  6. Rajin bah Mia...
    sedapp ni minum dgn teh o...makan time panas2....:)

    ReplyDelete
  7. aduii sedapnya.. terliur sy tgk! :)

    ReplyDelete
  8. OKje pun ada 2 bekas kulit popia yg tak berbuat dari dulu tp belum expired... malas sungguh nak buat popia Mia

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!