Thursday, December 26, 2013

Sakit Penat

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia!

Hari ni keja balik.....
Tak boleh gatal nak sambung cuti sebab kawan2 yang merayakan krismas menyambung cuti dorang lagi. Aku raya tu dah berabis cuti so sekarang kira macam berganti lah kan.... (^_^)

Semalam aku manfaatkan cuti dengan rehat jak. Kami tak pegi ke mana2 cuma ke bandar kejap nak menyelesaikan segala liabiliti bulanan.
Aku pulak lepas abis sakit pompuan bulanan ni, sakit pinggang jak.....sakit sangat sampai tak tertahan minta urut dengan hubby dan tolong tampalkan koyok kat belakang.
Damia siap simpati lagi.......cian umi, cakit cini sambil tunjuk2 belakangnya.

Aku suspek sakit belakang ni mungkin akibat keja aku kat opis tu, dari pagi membawa ke petang asyik duduk menghadap pc jak.
Balik keja, korang paham lah apa yang dibuat, mengurus rumah, anak2 dan hubby. Cuci pakaian, masak, lipat baju (ni pun kadang2 tak sempat, dah jadi gunung kinabalu dah dalam bakul tu)........
Kalau tak mungkin faktor usia.......huhu dah masuk 30-an ni tenaga tak sama dengan masa 20-an dulu kan....

kalau dapat pegi spa minta urut2 badan ni kan best.....tapi tak tahu bilalah ada masa....




Share from Facebook

Note : yang ni aku jumpa kat FB.....boleh juga diamalkan. Kadang2 terpikir juga, orang dulu2 sampai 10 11 anak, tabik spring kat dorang dapat jaga anak yang ramai gitu sambil mengurus rumah tangga :D

14 comments:

  1. Bukan masa nak tidur aje Mia... sebaiknya diamalkan selalu. Masa masak, membasuh, mop lantai, lipat baju boleh aje. Sambil dilagukan lagilah syok sebab akan jadi kebiasaan - Damia pun pasti akan ikut jadinya.

    ReplyDelete
  2. Rsnya mia kerana kerja dari pagi sampai malam tuh ..dari opis sampai kerumah ..tuh yg jadi sakit badan tak cukup rehat kan..sy pun dah lama tak berurut..sedap kan kalau sekali sekala..

    ReplyDelete
  3. Setakat ni belum amalkan lagi. Adoi asik terlupa je. Mmg berazam nak buat.

    Akk ni nak masuk 40 dah. Sakit sana sakit sini gak. Pinggang ni klau bongkok mmg rs sakit. Sama la. Kat opis mengadap pc jak.

    ReplyDelete
  4. Tugasan seorang perempuan memang tak pernah berhenti. Kesian tengok isteri dan ibu yang muka keletihan dan pucat lesi je..mengadu pun sekadar cakap je kan..kerje tetap kerja..

    ReplyDelete
  5. Boleh dipraktikkan selalu....bgus perkongsian ini utk isteri-isteri diluar sana :)

    ReplyDelete
  6. tb pon kekadang skt belakang gak..mcm dkt tulang2 belakang mcm mencucuk aje rase...klu dapat diurut enaknye hehe..tp tuh la mybe sbb kje mengadap pc aje kot

    ReplyDelete
  7. Cuba amalkan minum anlene concentrate (dlm kotak)..perisa coklat n vanila.

    ReplyDelete
  8. salam....berkunjung ke sini....
    Rasanya infek sakit belakang tu sbb duduk trlalu lama kot....

    ReplyDelete
  9. ye kot, bolah dah masuk 30-an mmg mudah sakit pinggang -> saya la tu.. hihihi
    Dah la kerje mmg mengadap komputer 24 jam… nasib baik hubby ada juga skill urut mengurut ni…lega la sikit lepas kena urut :)

    ReplyDelete
  10. Perkongsian Sunnah yang bagus ini. Boleh di amalkan sebelum tidur bacaan ini.

    ReplyDelete
  11. wah bagus ni nak kena amalkan jugak...

    ReplyDelete
  12. Banyak kali gak dengar pasal pesanan nabi tu...amalkan je belum...hehe...awak baru je 30 an Mia Okje ni...lagilah...

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!