Wednesday, March 5, 2014

Sirap Limau Satu!

Assalamualaikum

Musim kemarau memang panas...
Jalan 5 langkah pun dah berpeluh-peluh..
Habis lunyai kertas buat kipas...
Rasa nak duduk jak dalam opis 24 jam ber air con dengan suhu 16'c.
Berdiri di luar sana, confirm habuk seinci tebal menepek kat muka. Tak payah nak simpan bedak dah..huhu
Bestnya kalau dapat berendam kat kolam sambil minum sirap limau ais.....






Pengajaran : Sentiasa bersyukur dengan keadaan sekarang. Hujan, kemarau, ribut petir segala itu suda ketentuanNya......jangan asyik nak mengeluh je :D



13 comments:

  1. Betul..dugaan skang utk kita muhasabah diri.Mungkin ini peringatan dariNya utk kita yg lalai..peringatan kecil sblm dtgnya kiamat

    ReplyDelete
  2. sekarang ni musim panas air apa pun laku..jgn kata sirap limau,air kosong pun dh nikmat bila teguk.hehe

    ReplyDelete
  3. Batuk sudah...no more ice.. kadang2 couldnt help it.. tengok air merah tu rasa nyaman kat tekak ni

    ReplyDelete
  4. Sedap pekena sirap limau masa panas macam ni..

    ReplyDelete
  5. Betul, tapi bila peluh termengeluh jugak, :) sirap limau tu pagi pagi pun nampak segar.

    ReplyDelete
  6. Ngam btl ni minum time cuaca pns Mia..

    Betul tu Mia..apa2pun kna brsyukur dgn keadaan skrg..

    ReplyDelete
  7. sedap jugak sirap di letak air perahan limau yer...

    ReplyDelete
  8. sirap limau yg sangat mengiurkan tekak...

    ReplyDelete
  9. mmg sedap layan sirau limau...pergh ! hehe

    ReplyDelete
  10. Musim2 panas mcm skrng ni kalau dpt sirap limau mmg thorbaikk :)

    Jom Terjah : Muslim Niaga : Platform Dropship Produk Islamik


    ReplyDelete
  11. Sedang panas...air sirap mmg la sedap...ais kosong pun sedap...asalkan ada ais..semua sedap :)

    ReplyDelete
  12. Baru lepas minum siram ais Mia...si SA buat ,....dah tak mau minum dikasi emaknya...untung jugak maknya

    ReplyDelete
  13. sirap limau satuuuuu....meja no 8 ya :D

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!