Beringgis Beach Resort

Assalamualaikum
 
Nak cerita tentang percutian singkat aku dan family kat Beringgis Beach Resort, Kinarut. Check in 29 Mac tu, dari kampung, singgah rumah kejap, kemudian rush terus ke resort. Tak jauh pun, lebih kurang 45 minit atau sejam ke sana, tengok keadaan jalan raya masa tu sesak ke tidak.
 
 
Ni wajah kanak-kanak riang. Shumi dan Shamzi masa breakfast hari tu. Damia sangat fanatik dengan jus oren tu, minum tak ingat orang sekeliling, abis melekap gelas tu kat muka :p

 
 
Swimming pool dan pemandangan dari atas lobby resort. Tak banyak gambar pemandangan resort aku snap sebab tak sempat. Jadual padat gitu...hehe

 
 
Dalam bilik hotel. Keadaan bilik semuanya ok. Yang penting bagi aku bersih. Katil tu sebenarnya nak ambik yang king size tapi dah full book. Dapat yang twin sharing pun jadilah. :D Harga bilik yang camni semalam RM 255.00. Kalau yang ada bath tub dalam bilik, harga semalam dalam RM 350.00.
 
 
Note : Ada banyak pilihan resort di sekitar Kinarut ni. Google jak Sabah Tourism dan cari resort di daerah Kinarut/Papar. (^_^)
 
 
 
 
 

14 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

  1. Nampak selesa jer hotelnya ..sekitar pun cam tenang & aman jer..:)

    ReplyDelete
  2. Kakak tak pernah sampai Sabah lagi Mia. Nanti kalau kakak pegi kakak contact Mia hihi... (berangan dululah ni)

    ReplyDelete
  3. ok nanti aku sampai sana ko mesti bawak aku jalan2 dengan Ash yerk babe?

    ReplyDelete
  4. banyak tempat kat sabah yang daku x jejak lagi....jadi tour guide aku bleh x?

    ReplyDelete
  5. Cantik jugak resort ni yer...bila lah nak sampai Sabah nih...
    Btw...Mia dh big girl..pantas sungguh masa berlalu..huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. Pantainya cantik tak?

    Saya plan nak ke KK la hujung bulan 4 ni..ambik cuti 5 hari...selain KK & Kundasang, apa lagi yg boleh saya lawat ye? ada tak awak buat entry2 pasal sekitar KK sebelum ni? :P

    ReplyDelete
  7. CN mmg suka sabah, tak sabar nak bercuti ke sana lagi ;)

    ReplyDelete
  8. salam..

    saya pun sudah beberapa kali menginap di beringgis beach resort..tempatnya cantik dan menarik kan..

    ReplyDelete
  9. Ada pantai ke Mia......
    Tengok mcm cantik jugak tempatnya tu...

    ReplyDelete
  10. nampak cantik n nyaman jer...bes la mia...pergi cuti2

    ReplyDelete
  11. best nya...cuti2 malaysiaaa....
    yang penting bersih kan kak mia..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post