Tuesday, April 22, 2014

Bila tak dapat tidur

Assalamualaikum

Dua tiga hari aku selalu jak tidur lewat
Tak dapat nak lelapkan mata...bukan sebab ada masalah ke apa
Cuaca kat KK ni bila malam hari lebih kurang jak dengan siang hari..panas
Badan melekit sebab berpeluh. Selagi mata tak ngantuk selagi tu lah aku malas nak 
baringkan badan. Tak selesa bila berpeluh-peluh.
Tak kan lah pula nak mandi tengah2 malam buta, nak cari penyakit ke apa ??

Jangan tanya kenapa tak on kan air-con ??
Rumah aku, aku tak pasang air-con sebab aku tak suruh hubby pasang.
Hari tu beria-ia hubby nak pasang air-con tapi aku tak nak.
Bukannya apa, bila duduk dalam air-con ni walaupun semalam jak, kulit aku memang cepat kering, Pastu bibir mulalah mengelupas kulitnya, bila sapu gincu terus jadi 'bida' sebab kalernya tersangkut2 kat kulit kering tu. Sebab tu aku tak suka ber air-con. Cukup lah kipas syiling dan kipas meja tu.

Bila tak dapat tidur tu mulalah aku terpikir2 nak buat apa....
Nak tengok tv, rancangan tak best pulak, ASTRO tiap hari makin mahal bilnya tapi 
siaran tu juga diulang-ulang berpuluh kali. Ni kalau ASTRO baca ni, dengarlah teguran pelanggan mu ini......Jangan sampai customer cabut lari tau...kitaorang tengok berbayar bukannya free. huhu
Nak baca novel terasa malas pula nak menghayati dalam keadaan bilik yang cam sauna ni.
Aku kalau baca novel mesti dalam keadaan yang selesa barulah dapat memahami dan menghayati cerita tu :D
Nak kemas2 dapur, malas dah nak bergerak-gerak....tambah melekit badan. 
Semua pun serba tak kena.....




Image from Google 

Tak kan nak kira kambing biri2 pulak.huhu









Note : Tapi kan lepas tulis post ni, terus tertidur....hehehe Terima kasihlah sebab baca cerita kosong ku ini :P
Extra Note : Alhamdulillah, hujan sudah mula turun semalam....:D




6 comments:

  1. malam2 memang berbungkus tidurnya mia, sejuk mengelatuk, kalau tak bukak aircond budak sorang tu tak boleh tidur.... gelisah jer... nak beraircond tak kira hujan, tak kira panas, tak kira petir berdentum...adoiii, taulah lahir dalam aircond kann?

    ReplyDelete
  2. tido dlm peluh bukan makin selesa tp bgn dlm keadaan penat sbb tido x tenang kan...

    ReplyDelete
  3. mcm mr bean lak kira kambing..heheh...aku sll tak lena tido bila otak dok berputar berpikir...kalau tak byk fikir senang jer tidunya..

    ReplyDelete
  4. Bila time mlm panas memg xla nak tido kan..rse xselesa...bile xleh tido mcm.mcm kite pikir nak buat

    ReplyDelete
  5. Kasi pasang air cond sekarang.!.... mau on ke tak itu belakang kira yg penting sudah ada air cond Hehe....
    Mia statement bawah tu mula mula okje salah baca...ingatkan nak kumpul kambing! hehe...

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!