Throwback # Yang sudah berlalu

Assalamualaikum

Antara entri yang aku post pada 16 November 2009.


Yang suda berlalu.............
Sedar atau tidak, kita suda sampai ke penghujung tahun 2009...tinggal sebulan lebih lagi kita akan menyambut kedatangan tahun baru 2010....ertinya usia kita akan bertambah....garis halus di wajah juga akan menambah bilangannya....banyak peristiwa pahit manis yang suda berlaku dalam diri kita dan peristiwa ini akan menjadi kenangan yang akan kita ingati sampai bila2..dari zaman kanak-kanak, ke zaman remaja, ke zaman dewasa.............seakan baru semalam saya meninggalkan zaman sekolah....masih teringat saya mengenakan baju kurung putih biru dan berkasut putih....emmm alangkah seronoknya masa-masa itu.....tidak payah memikirkan apa2 masalah kecuali tanggungjawab belajar hingga lulus berjaya...yang selebihnya di tanggung oleh orang lain yakni ibu bapa.....

meninggalkan alam persekolahan di waktu remaja, melangkah ke alam awal dewasa....masih meneruskan tanggungjawab yang sama ; belajar hingga berjaya tanpa memikirkan apa-apa masalah.....Universiti Malaysia Sabah.....tempat saya menimba ilmu untuk di buat bekalan semasa menempuh alam pekerjaan.....UMS....akan saya ingati sampai bila2...kerana di sini saya mula belajar erti kehidupan yang sebenar...saya mula merasa bebanan yang di tanggung oleh ibu bapa untuk melihat anak2 mereka berjaya...saya mula merasa gerun memikirkan saingan sengit semasa di alam pekerjaan nanti....dan saya mula memikirkan masa depan saya ; adakah saya akan bertemu dengan teman hidup yang akan menemani saya di kala susah dan senang..................

eemmmm.....itu apa yang suda berlalu.....sekarang suda masanya saya membayar balik segala kesusahan ibu bapa semasa membesarkan saya.....dan mempunyai tanggungjawab yang berat untuk memastikan anak-anak saya menjadi orang yang berguna.....dan sentiasa menjadi teman yang setia kepada suami tercinta di kala senang dan susah.........


Hidup kita terlalu berharga untuk disia-siakan




3 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

  1. jadi jangan sesekali sia2kan hidup weolls semua ni pada perkara yang sia2... *_^... tak gitew mia?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post