Dinner @ Grand Port View Seafood Restaurant

Assalamualaikum

Hari khamis baru-baru ni, aku dan rakan opis yang lain buat satu farewell dinner untuk former CEO kami yang datang ke KK untuk lawatan sambil bekerja beliau yang last sebelum dia bersara. 

Disebabkan Mr.CEO ni suka makan seafood kat KK ni, kitaorang pilihlah salah satu feveret seafood restaurant di sini. (^_^)


Grand Port View Seafood Restaurant...... sapa-sapa yang datang melawat kat KK ni, lokasi restaurant ni betul-betul berhadapan dengan Suria Sabah, sebaris dengan Farmasi Kementerian Kesihatan yang berhadapan dengan Jeselton Point.......rasa-rasa korang faham ke dengan arah yang aku terangkan ni...hehe



Sementara menunggu jemputan yang lain, kitaorang dihidangkan dengan kudapan ni. Jeruk betik dan juga kacang goreng masin. Tak lah juga boring menunggu kan.



Dah puas menunggu dengan penuh kesabaran, akhirnya masa untuk menyantap. Menu yang aku paling suka ikan siakap goreng dengan sambal tu....sangat sedap. Licin dikerjakan. Kalau korang singgah kat restaurant ni, jangan lupa order menu ni, berbaloi sangat. Prawn Salad tu pun tak kurang hebatnya.....lembut jak isi udangnya. Pendek kata kenyang dan puas hati. 


Ok berbalik kepada cerita Mr.CEO tu, orangnya memang sangat humble. Baik dengan semua staffnya dan tidak sombong. Orang cha ya nun alif, tapi tidak pernah memilih kasih. Faham-faham je lah bangsa dorang selalunya mesti akan tolong naikkan sedara mara dorang dulu kemudian barulah yang lain. Aku masuk kerja kat company ni tahun 2005 dan masa tu dia baru dilantik menjadi CEO. Ertinya dekat 10 tahun jugalah dia berkhidmat dan sekarang tiba masanya untuk rehat2 bersama keluarga. Thank you Mr.CEO!



9 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

  1. singgah pagi..

    bestnya dinner makan seafood..menu pun semua sedap2..kalau aku, paling suka makan butter prawn tu..uina, nda tengok bah kalau makan..huhu..

    ReplyDelete
  2. tgk lauk2nya pun nampak sedap. hehehe..

    ReplyDelete
  3. Kejam tau. Pepagi dah tayang makanan.

    ReplyDelete
  4. kalau p KK, mmg x sah kalau x pekena seafood he3...

    untung dpt bos yg baik wpon kaum berbeza...

    ReplyDelete
  5. seafood kk?? mmg terbahek laaaa

    ReplyDelete
  6. sedapnya mia menu2 tuh...mesti mahal kan kalau nak pegi ngan ongkos kita sendiri..:)

    ReplyDelete
  7. Semua menu pilihan sama menjadi pilihan utama keluarga kakak bila ke seafood restoran.
    Kakak suka brokoli tu Mia:)

    ReplyDelete
  8. Mia tengok lauk tu memalam cukup mengecurkan air liur okje tau....sapa nak tanggung ni....

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post