Friday, May 16, 2014

Seringgit 3, 80 sen sebiji

 Assalamualaikum
 
Hari Jumaat ke hari ni ??? (pura-pura blur padahal sioklah sebab esok cuti) Napa cam sekejap jak aku kerja lepas tu cuti balik (mengada-gada betul Puan punya blog ni, mentang2 dah cuti 2 hari lalu, kerja 3 hari jak) ... :P
 
 
 
Akibat ngantuk punya pasal, entri pendek jak lah hari ini. Korang layanlah gambar kuih muih ni. Ni feveret aku tiap pagi...sedap sebab adik gerai kuih tu goreng segar2 dan jual. Masih panas2 dan gebu. Nampak cam besar kan...padahal kecik jak sebenarnya. Kuih bom tu, 2 kali gigit dah abis. Kalau mulut lebar sikit sekali telan jak...hehe
 
Harga seringgit 3, sebiji 80 sen. Teringat zaman dulu-dulu, kuih 20 sen sebiji, besar saiz pinggan, puas hati makan.
 
 
Note : Selamat Hari Guru !!! nanti post tentang ni akan menyusul (kalau aku tak malas lah :P)
 
 
 

9 comments:

  1. Assalam..salam ziarah..kuih2 skrg mmg makin mahal..saiz plak makin mengecut..huhuhu

    ReplyDelete
  2. makin hari makin naik arga.. fuhh.. teringat mak dlu2, kmi jual kuih.. mak buat kuih pau besar2.. inti tebal.. mak jual 30sen jaa satuu.. =')

    ReplyDelete
  3. aku pun cam teringin nak makan kuih2 tradisional jugak..tp mana nak beli nie....huhuhu

    ReplyDelete
  4. Lebih kurang tempat kakaklah Mia. Seringgit tiga. Tapi kalau satu tempat kakak biaa 40 sen..

    ReplyDelete
  5. kuih bom....adusssss...sedap nya tuuuu

    ReplyDelete
  6. Peliknya...seringgit 3 tapi kalau seketul 80 sen? Ye ke? Mcm tak logik jer

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!