Sunday, June 8, 2014

Memori kertas minyak

Assalamualaikum


Sumber : Facebook

Mesti korang pernah buat camni dulu kan.....yang berkemampuan tu mungkin dapatlah balut buku dengan plastik pembalut yang cantik tu tapi bagi golongan cam aku ni, yang mampu beli adalah kertas minyak kaler coklat tu. Tu jak yang paling murah untuk balut semua buku teks sekolah. 

Murah dan jimat...beli segulung, semua buku teks dapat dibalut. Yang jadi mangsa masa tu, bapalah. Dia jak yang punya tangan seni untuk balut-balut buku teks tu semua...hehe
Sekarang aku pula yang jadi mangsa tukang balut buku teks anak2.....ilmu balut buku dari bapa tu turun kat aku agaknya :)

Bestnya mengenang kisah zaman budak-budak dulu......memori manis yang tak boleh dapat di mana2. Sebab tu selalu dengar ungkapan, indahnya kalau waktu boleh diputar kembali ......emmmm




Note : Ni entry autopublish.....puan punya blog sedang on the way ke destinasi feveret bersama hubby dan anak2 :)



7 comments:

  1. SA pernah balut buku dengan kertas minyak masa zaman sekolah dulu...nostalgia sangat2...

    ReplyDelete
  2. Betullah...pernah pakai ni.Dulu2 mmg gigihlah nak membalut buku.Skang dh ada pembalut buku yg main sarungkan terus ajer..

    ReplyDelete
  3. segulung tu boleh balut semua buku teks n tulis..dulu2 balut sendiri malam2 berbekalkan pelita minyak tanah..syahdunyaaa..

    ReplyDelete
  4. selamat bercuti2 Mia... sama lah kita.. masa kecil2 sampai tingkatan bah balut buku dgn kertas minyak.. jimat.. :)

    ReplyDelete
  5. Samalah kak...menggamit memori lama nih

    ReplyDelete
  6. anduh bah..sama la Mia..ni la bikin bungkus buku teks masa dl2..^^

    ReplyDelete
  7. amboiii autopublished yek hehe.....
    Ingatlah......mmg ini ajelah yg okje beli zaman dulu buat balut buku.....Rasanya balut sendiri bukan mak abah yg balutkan dah lupa dah...

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!