Wednesday, June 25, 2014

Wordless Wednesday # 57

Assalamualaikum
 
Cuaca panas sekarang ni, memang sedap makan benda yang manis-manis dan sejuk-sejuk gitu. So memandangkan hari tu hubby ada beli mangga wani masak, tak tahu nak buat apa selain makan gitu jak, teruslah dapat idea nak buat puding.
 
Puding segera jak aku beli, malas nak buat puding sendiri...beli puding Nona perisa mangga tu, masak dan taburkan isi mangga tu kat atasnya...sejukkan dan siap untuk dimakan.....tak sampai 10 minit abis kami kerjakan....hehe
 
 
Sengaja aku potong besar-besar isi mangga tu sebab nak taste lebih...hehe Ni bukan mangga mempelam tu, mangga wani kitaorang panggil di Sabah.....baunya lebih kuat dari mangga biasa yang lain...harum menggoda dari jauh lagi.....rasanya tak boleh juga bawa masuk hotel juga sebab lebih kurang dengan durian.....bau kuat menusuk. Rasa dia manis, pahit2 sedikit tapi sedap dan rasa citrus sedikit (macam korang minum air bergas tu).
 
 

10 comments:

  1. Sedapnya ni .. Tsliur awal pagi .... hehe

    ReplyDelete
  2. mangga wangi yg berbau tak wangilah ni..
    kalau tunjuk rupa mungkin tahu.. nama lain kot kat sini

    ReplyDelete
  3. Ya Allah sedapnya bahhhh..... Terus teringin nak buat jugak.....

    ReplyDelete
  4. Allah... sedapnyer dgn mangga fresh gitu... wallaaaaaa

    ReplyDelete
  5. Oooohh..kat sabah pun musim panas ye? takpe, korang dekat aja..boleh sejukkan badan kat Kundasang :P

    ReplyDelete
  6. nampak pun sedap... kalau rasa apatah lagi kan... ;)

    ReplyDelete
  7. sedapnya kalau dapat makan time cuaca panas gini...

    ReplyDelete
  8. Puding nona memang sedap, Dah lama tak buat.

    ReplyDelete
  9. Buah kuini kot kalau kat Semenanjung panggil MK...

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!