Friday, July 4, 2014

Bakteria Penyebab Keracunan Makanan

Assalamualaikum
 
Salam Jumaat dan Salam 6 Ramadhan. Tak sedar nak masuk seminggu kita berpuasa. :)
Ternampak ni di Facebook dan kongsikan di sini. Lebih-lebih lagi sekarang ni orang ramai berpusu-pusu ke bazaar ramadhan kan. Bukan aku nak kata makanan yang dijual tak bersih tetapi sebagai langkah berjaga-jaga kan. Sharing is caring gitu.
 
 
 
 
Nak berbuka puasa pula jangan nak gelojoh sangat...cuci bersih tangan tu. :) Bagi yang mengusahakan perniagaan makanan, titik beratkan lah kebersihan. Jangan kerana anda, orang lain yang mendapat susah.
 
 
 
 
Sumber : Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan, Kementerian Kesihatan Malaysia/Facebook
 
 
 
 
 
 

6 comments:

  1. thanks mia untuk peringatan ni..kena lebih berjaga-jaga dan berwaspada apabila beli makanan kat luar

    ReplyDelete
  2. Tengok gambaran katun bakteria tu pun dah takut Mia:)

    ReplyDelete
  3. Takut kn. Sgt bhy keracunan mknn ni.

    ReplyDelete
  4. Bagus kalau tampal kat poster besar2 dan tayang kat tv selalu, baru ada kesedaran semorang.

    ReplyDelete
  5. sebab tuh Nabi Muhammad galakkan sebelum makan basuh tgn bersih bersih..kita tak tau bakteria.apa yg ada kt tgn kita kan...tuh yg punca buat keracunan makanan

    ReplyDelete
  6. sebab tu sekarang mmg masak sendiri je kat rumah...sebab mmg dah tau kebersihan kita kan....

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!