Thursday, August 7, 2014

Kalau dah namanya perempuan

Assalamualaikum
 
Kalau dah namanya perempuan, alat solek tak boleh dipisahkan. Biarpun sekadar bedak nipis....harus ditepek ke muka sebelum keluar kemana-mana. hehe
 
Budak sekecik 3 tahun pun dah tahu apa fungsi make up tu. Tengok jak gelagat Damia ni. Abis lipstik aku dikerjakan. Tak dibagi mulalah tantrum segala. huhu
 
 
Amboi-amboi-amboi......ngada-ngada betul anak dara aku sorang ni. 
 
 
Tak dapat compact powder aku.....nah abiss bedak setengah botol dikerjakannya. Patutlah hari tu sunyi sepi jak di rumah. Ini rupanya yang dibuatnya...ish ish ish
 
 
Anak dara korang gini juga ke perangainya...... ??? :D
 

14 comments:

  1. Lahawlawalaquwata... adik apa adik buat dgn powder adik tu?
    Inilah dikatakan budak belum matang Mia.
    Leka kita sikit adalah yg dibuatnya hihi...

    ReplyDelete
  2. anak dara okey jugak.. jgn ank bujang..
    beli tepung gandumlah mia..

    ReplyDelete
  3. anak dara kecik lg tak tau sok besar cmner...
    pandai damia tonyoh lipstik siap dgn mimik muka ha..

    ReplyDelete
  4. saya belum ada anak, tapi anak-anak sedara saya yang perempuan sama je macam ni.paling diorang suka, pakai heels saya dan jalan-jalan depan rumah..huhu

    ReplyDelete
  5. amboi damia...bukan main lagi makeup..kalah cik nor..:

    ReplyDelete
  6. Tu dia.. Bersolek sebelun nak pergi jalan-jalan yea.

    ReplyDelete
  7. Budak kalau dia senyap sunyi tu memang ada benda lah yang dorang tengah buat. Sebab tu kat umah aku suma benda letak kat tempat yg tinggi.

    Jgn kata anak pompuan, anak lelaki pon sama jugak. Tgk org pakai deodorant, dia pon sibuk hulur ketiak soh calit kat ketiak dia gak. Tak bagi melalak..ppffttt...

    ReplyDelete
  8. assalam Mia..acik tak de anak dara..tapi masa abak2 kecik..memang suka main tabur bedak macam tu..pernah sekali acik tidur petang terjaga sebab bersin2..sekali tengok dah memutih rumah..dia bedakkan kuda mainaan dia

    ReplyDelete
  9. Salam Lebaran Mia... maaf zahir batin ya... amboi2 Damia...haha.. memang budak2 perempuan suka alat2 mekap ni kan... c pa'e pun suka main bedak.. haha

    ReplyDelete
  10. baru jer nak citer jugak... cik jj kiter ni pun dah pandai nak melawa, siap minta beli set mekap lagi walhal dia tka pernah tengok I mekap pun, ini mesti pengaruh tv bercampur ngan naluri kegadisan dia la kot ni kan.

    ReplyDelete
  11. bila dah senyap2 dalam bilik tu,kena jengah jugak...kan da penuh pakai bedak..hihi

    ReplyDelete
  12. ahaha
    teringat adik iqa
    mse kecik perangai dia camni la

    ReplyDelete
  13. Tapikan budak kecik pompuan mmg suka betul main 2 tu..... satu bedak satu gincu hehe...Tetiba teringat diri sendiri masa kecik...sebijik Damia

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!