Friday, August 15, 2014

Kuih Zaman Sekarang

Assalamualaikum
 
Salam jumaat semua. Hilang sehari daripada blog akibat kesibukkan yang melanda gitu.
 
 
 
 
 
Kuih zaman sekarang.......size extra S, sangat comel, nak sama besar dengan sudu teh tu, kiut, kalau makan mau 10 biji baru kenyang. emmmmmm harga seringgit 3.
Teringat zaman dulu.....harga kuih 20 sen besar cam saiz pinggan makan.  
 
Nak salahkan orang jual kuih tu ?? tak boleh. Harga barang dah meningkat.
Nak salahkan kedai runcit yang jual barang ?? tak boleh. Dorang kata pemborong jual harga mahal.
Nak salahkan pemborong ?? tak boleh juga. Dorang kata beli dari kilang, harga mahal.
Nak salahkan pengilang ?? lagilah tak boleh. Kos barang naik.
 
Jadi tak boleh nak salahkan sesiapa...redha jak lah nak oiiii......
 
 
 

11 comments:

  1. Salam Jumaat Mia... semua sudah mahal bah.. ndak tau sudah mo salahkan siapa.. kesimpulannya kita ni kena redha jak lah... hehe

    ReplyDelete
  2. Salam jumaat mia, kalo nk kenyang kene buat sendiri..
    Kalo beli kene redho je la dgn harganya ;)

    ReplyDelete
  3. alahai comelnya..tu kategori saiz mini..sekali ngap abis suda..nda cukup lagi sebiji..hehe..

    ReplyDelete
  4. kalau nak makan jugak terpaksalah korbankan duit kan mia..nak buat camaner..:)

    ReplyDelete
  5. yelah,sekarang nie peniaga dah demand..kuih pun dah bertukar kepada size s dari size m kan..
    kalau dlu sebiji donut pun dah puas hati makan...

    ReplyDelete
  6. Betul tu. Zaman berubah. Kuih pun berubah juga.

    ReplyDelete
  7. mini donut? hehehe itu la sekarang ni semua pun mahal.

    ReplyDelete
  8. sama cm nasi lemak jg...dulu sebungkus x abis la ni rs cm br nk mkn da habis

    ReplyDelete
  9. comey nyer... sesuai utk org gems macam aku ni... sbb mkn 3 jer, x sempat la nak gemok ha3

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!