Tuesday, September 2, 2014

Kita akan jadi seperti mereka bila ...

Assalamualaikum

Sumber : Facebook

Kan ..... kita mengeluh dan mengadu kononnya si polan begini si polan begitu si polan talam dua muka si polan tikam belakang dan bla bla bla!

Tapi tanpa kita sedari, kita sebenarnya sama dengan mereka. 
Tipu kalau korang katakan tidak pernah berhadapan dengan situasi ni. Memang pernah kan, seperti aku juga. Dan aku juga kadang2 tu mengeluh dan mengadu. 
Tetapi bila direnung dan difikirkan kembali, tidak ada gunanya. Aku belajar untuk menerima orang lain seadanya dan belajar untuk sabar (walaupun aku seorang yang cepat naik angin huhu)....



Nota : Tetapi tidak ada salahnya jika kita tak mampu menampung bebanan, kita luahkannya dengan orang yang paling dekat dengan kita. :)




10 comments:

  1. yang biasa berlaku dalam kehidupan sehari2 kita...

    ReplyDelete
  2. Itulah hakikatnya Mia yg kita semua sebagai manusia biasa tak ada yg sempurna. Sedangkan rasulullah yg maksum pun ada tersilap apa lagi kita...

    ReplyDelete
  3. Betul sangat tu..
    Kita kadangkala kritis orang, tapi dalam masa yg sama, kita pun cakap benda yg tak baik tentang org yg kita kritis

    ReplyDelete
  4. ye la..itu bahagian kita..kita redha je la..pandai2 la kita hadapi benda2 macam ni..

    ReplyDelete
  5. well said mia...peringatan yg sgt bagus

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Tak abih ayat lagi dh tekan publish..hehhehehe...
      Thanks utk peringatan...

      Delete
  7. betul tu kak mia..kena muhasabah diri selalu

    ReplyDelete
  8. Selagi mana kita bernama manusia mmg itulah salah satu dugaannya Mia....Yg penting kita selalu kembali krpadaNya....

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!