Thursday, November 13, 2014

Bangkai ikan paus boleh membawa maut

Assalamualaikum
 
Sumber : Harian Metro
 
 
Nampak bangkai ikan paus tu ... dah mengelembung besar cam belon. Di dalamnya terisi gas yang berkemungkinan tinggi akan menyebabkan letupan yang kuat. Impak dari letupan itu boleh menyebabkan kematian kepada individu yang berdekatan dengan tempat itu. Bahaya kan.
 
Nak baca lebih lanjut tentang bangkai ikan paus ni korang boleh klik Harian Metro
 
Nasib baik ikan paus yang besar macam ni jarang ada di perairan kita, kalau tak jenuhlah pihak berkuasa untuk 'bersihkan' bangkai ikan yang sebesar itu :)
 
 
 
 


8 comments:

  1. owhhhh ala2 bangkai lain gak la, kembung eyhhh...

    ReplyDelete
  2. takutnya... tak pernah tau.. bagus juga entri ni

    ReplyDelete
  3. Ooo..ye ke??akak baru tahu..patut la kalau ada bngkai paus kat jepun tu diaorang cepat2 uruskan ..kan?tak de biar sampai berhari2..

    ReplyDelete
  4. Erk, agaknya apa lah bau bila dia meletus.... tak sanggup nak imagine!

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!