Wednesday, January 7, 2015

Wordless Wednesday # 68

Assalamualaikum

Sumber : Facebook

Teringat bapa di kampung. Satu sikap bapa sejak dulu lagi, dia tidak akan makan sedikit pun kalau anak-anaknya belum makan. Sewaktu di luar pun bapa walaupun dia kelaparan masa tu, dia tidak akan makan seorang diri di kedai makan. Dia sanggup menahan lapar hingga habis kerja dan makan bersama-sama anak2nya di rumah. Walaupun kadang kala ada rakan bapa mengajak makan, bapa akan menolak dengan baik. Kalau pun dia menerima ajakan rakannya itu, dia sekadar minum segelas kopi. :(
Tak terbalas pengorbanan bapa ...



10 comments:

  1. pengorbanan ibu dan bapa itu tidak ternilai buat kita semua...

    ReplyDelete
  2. Tulus ikhlas kasih syg seorang ayah pada anak2 nya..

    ReplyDelete
  3. Betul kakak percaya Mia sebab bapak kakak pun macam itu, sanggup dia bungkus mee kalau dia teringin beli dan makan sama-sama di rumah.

    ReplyDelete
  4. ya...ayah saya pun macam tu...
    dan saya pun menurun perangai ayah saya..kecuali time lunch la..sebab kerja habis petang...hahaha

    ReplyDelete
  5. Alahai Mia sedih ar ......alfatihah utk abah ku....Mmg besar pengorbanan abah abah ni yer Mia. Okje kekadang lalu jer makan walau diorang tak ikut pun haha.....ni mak apa tah haha....

    ReplyDelete
  6. Jasa ibu bapa tiada tandingan. Semoga kita dan anak-anak menjadi anak-anak yang soleh.

    ReplyDelete
  7. betul tu mia..bapa ni sanggup buat apa saja demi kebahagian keluarganya kan..sanggup tahan lapar demi keluarga dan anak

    ReplyDelete
  8. anak2 patut buat yg sama... walau berjauhan kena tanya sentiasa... bapa dah makan ke belum, kalau belum bapa kena makan dulu kalau tak cucu takleh makan...

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!