Hari Sarapan Malaysia bersama MILO di Kota Kinabalu

Assalamualaikum


Sabtu yang lalu aku dijemput untuk sama-sama memeriahkan Hari Sarapan Malaysia bersama MILO di Taman Awam Teluk Likas Kota Kinabalu.

Bertemakan 'Miliki Harimu', gerakan sarapan yang dianjurkan buat kali ke-4 ni bertujuan untuk mendidik orang ramai tentang kepentingan sarapan sebagai sumber tenaga yang baik untuk kekal aktif sepanjang pagi.
Ianya juga bertujuan untuk menggalakkan ibu bapa menjadi teladan kepada anak-anak mereka dalam memupuk amalan sihat dengan sarapan penuh khasiat untuk memulakan hari mereka.

Ramai sebenarnya tidak sedar akan fakta bahawa badan kita kehilangan 80% tenaga semasa kita tidur ... selama ni aku pun fikir yang kita akan bertenaga selepas bangun dari tidur tetapi rupanya sebaliknya, 
Nasib baik aku tak pernah skip sarapan pagi. Dah biasa bersarapan .. kalau tak, terasa lemau ja sepanjang pagi tu. Nak buat kerja pun tak ada semangat.

Tapi kan anak-anak aku sebaliknya. Dorang tak suka nak makan sarapan di waktu pagi. Kadang-kadang tu akibat terkejar-kejar nak ke sekolah di awal pagi yang menjadi penyebab anak-anak aku skip sarapan pagi mereka. Kadang-kadang faktor masa juga menyebabkan kami sekeluarga tak sempat bersarapan di rumah sebelum keluar ke sekolah dan berkerja.
Aku selalunya akan singgah makan dulu sebelum masuk ke pejabat manakala anak-anak aku bekalkan sandwich tapi belum tentu mereka sempat makannya sebelum mula waktu persekolahan.

Tapi bila terbaca MyBreakfast Study mendapati bahawa kanak-kanak yang mengambil minuman malt lebih cenderung untuk memenuhi keperluan nutrien yang disarankan dari segi jumlah pengambilan tenaga, protein dan vitamin-vitamin lain, aku terfikirkan minuman MILO.
Minum segelas MILO cukup memberikan tenaga untuk anak-anak aku sepanjang pagi.
Dengan formula Activ-Go yang terdiri daripada PROTOMALT dan nisbah mikronutrien yang sempurna, ia membantu memberikan tenaga yang optimum, mengurangkan keletihan dan menyokong fungsi tubuh di awal pagi. Wah dah macam pakar nutrisi pula ..

Antara aktiviti hari tu adalah Tarian Zumba, Permainan Bola Sepak, Pengukuran Indeks Jisim Badan oleh pakar nutrisi dan banyak lagi. Selain itu orang ramai juga dapat menikmati sarapan percuma dan juga minuman MILO dari MILO Malaysia.

Lokasi pertama adalah Melaka pada 27 Mac yang lalu, kemudian Kuantan, Pahang pada 10 April lepas. Lokasi ketiga adalah Kota Kinabalu(17 April)! Selepas ini jelajah akan diteruskan di Padang Perbadanan Pasir Gudang, Johor (23 April), Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang (15 Mei), Padang Merdeka Kuching, Sarawak (22 Mei) dan di Kompleks Perbadanan Putrajaya, Presint 3 Putrajaya (29 Mei).

Jom tengok gambar-gambar yang sempat aku ambil di Hari Sarapan Malaysia bersama MILO Kota Kinabalu !


*Sesampai di sana, perkara pertama adalah pendaftaran blogger. Aku ditempatkan di khemah Media dan VIP gitu*


*Di cop MILO gitu. Ni tanda pengenalan bahawa aku wakil Media dan Blogger yang bebas duduk di khemah khas itu*


*Anak-anak aku pun sama dapat Cop MILO. Jangan tanya napa tangan Umi lebih cerah dari anak-anaknya. Gen Baba lebih dominan gitu .. hehe*


*Budak yang sedang teruja dapat cop MILO*


*Wah wah wah bukan main lagi anak-anak aku. Over dari Uminya. Layanan vip gitu*


*Sukalah dorang ye ... semua pun `hantu` MILO. Pantang terminum MILO ais, selepas segelas, segelas lagi ... dan segelas lagi*


*Yang ini katanya minum MILO dengan penuh bergaya dan sopan santun*


*Yang ini sesi soal jawab bersama dengan Brand Manager MILO Malaysia, Ms Vanessa Lim. Terasa diri seorang wartawan padahal aku banyak ambil gambar je pun. hehe*


*Bergambar dengan Crew-Crew MILO. Terima kasih dengan layanan korang hari tu dan juga Goodies Bag yang meriah itu, dapat stok sebulan MILO hehe. Memang terasa vip gitu*


*Ms Vanessa Lim bersama-sama sebilangan kecil pengunjung hari tu*


*Yang ni gambar-gambar yang diambil oleh MILO Malaysia pada hari tu. Bukan main meriah lagi kan*


So terasa nak join sama untuk jelajah yang akan datang? Boleh je. Korang boleh layari www.milo.com.my untuk maklumat lanjut tentang Gerakan Sarapan MILO dan cara mendaftar untuk larian Hari Sarapan Malaysia yang akan datang.

Minum MILO anda jadi sihat dan kuat ! (ni iklan yang aku paling ingat tentang MILO)

6 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

  1. best kan eveny milo?? kiter tak penah dapat lagi nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak2 hepi puas minum milo hehe
      Thanks sbb tag nama akak.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. wah wah wah..puas la kamu minum milo free hari tu kan mia..hehe

    ReplyDelete
  3. Bestnya dpt peluang pergi event event gini ....dpt minum free lagi.....sesambil promote.
    Tudung tu mmg kena pakai hijau ke Mia

    ReplyDelete
  4. sERONOK nya lah Mia... rasanya aku dapat juga jemputan ni, tapi al-maklum lah jauh bah..ahhhaha..
    seronok tgk pelbagai program kan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post