Wednesday, June 15, 2016

Info Bantal Busuk

Assalamualaikum

Salam Ramadan yang ke-10

Terjumpa info menarik ni di FB semalam .. bila baca semua info cam semua pun mengena dengan anak dara kenit aku yang sorang tu Damia. Bantal busuk dan dirinya tidak dapat dipisahkan gitu. :P


Sumber : Facebook


Damia siang malam asyik berkepit ja dengan bantal kesayangannya tu. Ke hulu ke hilir itu ja bantal tu dibawanya. Pantang ada orang kacau atau ambil bantalnya mesti mengamuk abis dia. Kemana-mana kitaorang pegi yang mana kena bermalam ditempat tu, wajib bawa bantalnya. Kalau tak memang macam kucing kehilangan anaklah si Damia. Tak dapat tidur. 

Nasib baik dia tak bawa ke sekolah. Hari tu dia dah siap kepit bantal nak ke sekolah, nak dibawanya lah tu .. aku bagitahu cikgu marah Damia nanti, nanti kawan-kawan ambil bantal Damia tu, mesti Damia sedih kan ... 
Ok si Damia akur tapi bab nak berpisah dengan bantalnya tu aku tak boleh tahan tengok .. macam lah tak balik rumah nanti, siap digomolnya bantal tu, say bye bye lagi .. nanti Damia balik rumah k sambil letak pelan-pelan bantal atas sofa. Ngengada betul :P



*Nah budak sedang baik punya menghidu haruman bantalnya. Ni gambar tahun lepas, dah nampak kehitaman bantal tu. Sekarang lagilah. Kalau aku upkan gambar bantal busuk Damia yang paling terbaru, takut pula korang termuntah hijau menengoknya hehe*




Note : Kadang-kadang Uminya ni tumpang cium bantal busuk Damia juga, yelah busuk-busuk bau Damia melekat kat bantal tu dah.. hehe



14 comments:

  1. Bau bantal busuk ni, hanya empunya yang rasa sedap jak baunya.. hehe.. nasib bantal kecik.. kalo bantal peluk jd bantal busuk.. besar juga mo bwa.. hehe

    ReplyDelete
  2. Haha comel Damia, betul tu kalau bantal tu sejak baby, mama pun tumpang bau sebab rindu bawa bau Damia masa baby tu.. :)

    ReplyDelete
  3. Sayang nya Damia dengan bantal busuknya sampai nak bawa ke sekolah ya...
    Biasa yang akak tengok budak yg ada bantal busuk ni ,kalau tertinggal jika pergi memana,haru jadinya...

    ReplyDelete
  4. saya adik beradik mmg tak diajar ada bantal busuk walaupun saya memang teringin. huhuh

    ReplyDelete
  5. Akk tak de bantal busuk. Anak anak pun takde bantal busuk. Rembat je mana mana bantal yang ada.

    ReplyDelete
  6. Hihi... itulah penangan bantal busuk bukan calang-calang mahu tak tidur dibuatnya kalau tak ada..

    ReplyDelete
  7. mak saya dulu selamba je bakar bantal busuk adik saya..dekat seminggu lah kawan tu 'kehilangan'.

    ReplyDelete
  8. err dania..aunty dan syakirah ade bantal busuk jugak..kekekee

    ReplyDelete
  9. Melekat sampai ke besar ye Mia..... Tapi tak pe sebab dia boleh kontrol, ok lagi tu.
    Anak anak okje tak de pulak yg cenggini. Dulu ada jugak kita yg ngengada suruh dia pegang toy tapi tak melekat pulak.

    Hihi sanggup jugak cium bantal busuk anak ek

    ReplyDelete
  10. Ni kalau ada bantal busuk, siaplah memang sampai besar tak mahu berpisah. Anak saudara lelaki saya ada satu macam ni. Katanya sampai umur 17 tahun nanti dengan rasminya nak buang bantal busuk tu masuk tong sampah tapi sampai la ni ada lagi. Bila dia travel siap pack siap-siap masuk luggage. Memangnya bucu bantal tu tempat mencium 'bau'. Warna jangan cakaplah, memang meroyan kalau tengok!

    ReplyDelete
  11. Pernah basuh tak bantal busuk ni...hehehe...

    ReplyDelete
  12. nampak gaya memang tak boleh berenggang dengan bantal busuk tu.

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!