Wednesday, November 9, 2016

Kurangkan Kolesterol dengan Jus Qalbi Al-Ehsan

Assalamualaikum

Bila umur dah 3 series ni dan tak lama lagi akan naik ke 4 series pula, kenalah ambil berat sikit tentang kesihatan.
Memanglah sepatutnya dari awal kena jaga tapi kan orang kata sekarang ni kena lebih extra care ... umur bila dah nak masuk ke 40-an, macam-macam penyakit datang menyinggah dan salah satunya kolesterol.

Kolesterol bila dah terlalu tinggi dalam badan adalah sangat bahaya sebab ianya boleh menyebabkan seseorang itu mendapat serangan sakit jantung dan juga strok yang boleh membawa maut.

Apakah tanda-tanda seseorang itu mempunyai kolesterol tinggi dalam badan ?
  1. Sering kebas-kebas pada kaki.
  2. Timbul bintik-bintik putih di bahagian bawah mata dan muka.
  3. Mudah letih, penat dan cepat mengantuk.
  4. Sering berasa sakit kepala. Arteri yang semakin sempit menyebabkan aliran darah ke otak berkurangan menyebabkan sakit kepala.
  5. Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit.
  6. Berasa senak di bahagian kiri dada.
Cara mengurangkan kolesterol yang tinggi ; dengan mengubah gaya hidup dan cara pemakanan kita. 
Banyakkan pengambilan buah-buahan dan juga sayur-sayuran serta selalu bersenam. 
Pengambilan supplemen sampingan juga mampu mengurangkan kolesterol dalam badan. Salah satunya jus yang aku nak kenalkan kat korang ni.


JUS QALBI AL-EHSAN

Tanpa pengawet dan perisa tiruan, jus yang diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi yang sangat berkhasiat ini iaitu : BAWANG PUTIH, HALIA, LEMON, CUKA EPAL dan MADU ASLI, in sha Allah mampu mengurangkan paras kolesterol dalam badan. Selain mampu melunturkan kolesterol ianya juga pembekal tenaga semulajadi dan kaya dengan Vitamin C yang sangat baik untuk kecantikan kulit serta melegakan selsema. 

Kebaikan lain yang ada pada jus ini :-
  • Mencegah kompilasi jantung
  • Menyingkirkan Toksin Dalam Badan
  • Melancarkan Peredaran Darah
  • Menurunkan tekanan Darah Tinggi
  • Melancarkan sistem pernafasan
  • Menghindari Penyakit Strok
  • Mencairkan lemak
  • Mengurangkan Serangan Gout
  • Membuang Angin dalam badan
  • Mengatasi Masalah Selsema
  • Meningkatkan Daya Pemikiran dan Minda
  • Melegakan sakit-sakit badan dan sendi
  • Kaya dengan Vitamin C
  • Menurun dan melangsingkan badan
  • Menambah tenaga
  • Meningkatkan sistem immunisasi badan

Cara pengambilan 
2 kali setiap hari, pagi sebelum bersarapan dan malam sebelum masuk tidur. Ambil 1 sudu makan sahaja (dengan menggunakan sudu plastik) atau boleh juga dicampur dalam minuman. 
Simpan dalam peti ais selepas dibuka.




Testimoni aku sendiri
Pertama kali minum jus ni. Buka botol memang sangat kuat bau bawang putihnya. Aku bukan jenis orang yang suka makan bawang putih (^_^). Terasa secebis bawang putih pun dah termuntah-muntah. Tapi yang ni, Jus Qalbi ni, walaupun bau bawang putihnya sangat kuat, jusnya sangat sedap. Rasa masam lemon dan cuka epal dan juga manis dari madu asli tu dapat menghilangkan bau bawang putih tadi. Korang rasa sekali memang akan nak lagi. Nak-nak lagi bila korang minum jus yang baru keluar peti ais tu, terasa pedas-pedas halia yang menyegarkan. 

Sebelum ni, aku selalu rasa berat-berat kat belakang leher tu, terasa macam sangat penat. Maklumlah seharian duduk depan pc di opis. Kepala pun tegak ja. Mana tak lenguh. 
Selepas amalkan jus ni selama 5 hari, terasa sedikit ringan dan sering buang angin. Kesan dari halia dan bawang putihlah tu. 

In sha Allah, selepas ni Jus Qalbi ni akan jadi supplemen tambahan untuk aku dan hubby. 

*******

Untuk keterangan lebih lanjut atau korang nak beli jus berkhasiat ni boleh je pergi ke laman rasmi dorang di http://algaepark.com.my/product/jus-qalbi-al-ehsan/ atau laman FB https://www.facebook.com/JusQalbi.HQ.Official/

atau boleh juga hubungi mereka melalui

Tel : 03- 5511 4366

HP : 017-7300366 & 017-3730366


Alamat : Algae Park Sdn Bhd, No.80A, Jalan Renang, 13/26 Seksyen 13, Shah Alam 
No.80A, Jalan Renang 13/26 Seksyen 13, Shah Alam, Selangor


Jangan lupa follow instagram mereka di http://www.instagram.com/qalbialehsan












9 comments:

  1. ye betul, bagus amalkan ni. saya biasanya buat sendiri

    ReplyDelete
  2. banyak dah produk kesihatan yang ada dipasaran skrg.... Alhamdulillah, masyarakat kita semakin ambil berat hal ehwal kesihatan diri.

    ReplyDelete
  3. Rasanya jus qalbi ni sama mcm Jus lega yg viral satu masa dulu ni...
    Untuk turunkan kolestrol....
    Mana yg elok kita cubalah kan Mia. Bukan utk org lain, untuk kesihatan diri kita jugakkan...

    ReplyDelete

  4. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, musik, video, film dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis

    ReplyDelete
  5. Saya tak tau nak komen apa.
    Komen dah habis.

    ReplyDelete
  6. Saya tak tau nak komen apa.
    Komen dah habis.

    ReplyDelete
  7. Memang kuat bau bawang putihnya. Bila letak dalam freezer, kurang skit bau.

    ReplyDelete

Komen seikhlas hati ... Thanks!