2016 Company Annual Dinner !

Assalamualaikum
 
Ni cerita bulan Nov hari tu. Kira sudah 'bangas' orang Sabah bilang. Memandangkan baru hari ni ada mood nak up kongsi kisah yang tak seberapa ni, korang layankan sajalah ye,
 
Tak ada yang menarik pun, kisah setiap tahun tentang Annual Dinner company tempat aku mencari rezeki ni. Biasalah tiap-tiap tahun selalunya setiap company akan mengadakan Annual Dinner untuk meraikan para pekerjanya gitu. Pakai cantik-cantik, make up ala retis, majlis di ballroom hotel 5 bintang, ada makan-makan, ada lucky draw (tapi tahun ni langsung tak dapat apa ... 😒😒)
Standardlah kan Annual Dinner.
Tapi yang bestnya, Annual Dinner company tempat keja aku ni selalunya diadakan di KL, so bagi staff yang berada di branch negeri lain, contoh cam aku ni, branch kat KK Sabah, semua kos nak ke Annual Dinner di tanggung oleh company.
Flight dan hotel foc gitu, sapa yang tak mo pegi kan. 😂
Menyelam sambil minum air gitu. Tinggal ko nak sedia ongkos untuk shopping gitu.
 
Annual Dinner 18hb Nov hari tu, so aku dan opis mate aku dah plan ambil last flight balik ke KK esok harinya tu. Sebab kekononnya nak round Jalan Masjid India tu. Nak borong kain dan tudung katanya.
Tapi 19hb tu silap timing nak shopping. Ngam-ngam hari itu ada perhimpunan Bersih 5, jalan kat Masjid India tu ditutup. Ramai orang berhimpun dah tentu-tentu tak ada orang nak buka perniagaan sebab takut jadi benda yang tak diingini.
Maka aku dan kawan aku tu pun terpaksa membatalkan niat nak memborong. Terpaksalah bermalas-malasan di Mid Valley sampai jam 3 ptg, Sungei Wang dan Berjaya Times Square dah banyak kali pegi, tu yang malas nak ke sana.
 
Tak juga balik dengan tangan kosong, sempat jugalah merembat sehelai dua tiga baju kat Aeon di Mid Valley tu ... hehe
 
Ok lah ... kita stoplah cerita-cerita yang ntah apa2 ni hehe, korang layanlah gambar aku di Annual Dinner hari tu. 😜



Aku dan opis mate yang tak jadi memborong di Jalan TAR tu .. aku pegi Annual Dinner sempoi ja, tak adanya baju grand2 atau make up ala retis.
 
 
Image may contain: 6 people, people standing and indoor
Dengan rakan-rakan dari cawangan lain.
 

Selfie sementara tunggu teksi ke Hotel Hilton dekat KLCC tu. Hari tu kita stay kat Hotel Istana, dinner pula kat Hotel Hilton. Stuck ko setengah jam kat situ sebab tak ada teksi nak ke sana, jammed katanya (tapi memang jammed gilaklah masa tu). Nak jalan kaki boleh tapi takkan nak berjalan dengan dress dan high heel pula, sampai hotel make up semua cair, bau peluh ... hehe
Nasib baik dapat juga teksi tapi setengah jamlah baru sampai kat Hilton.
 


Wefie dengan opis mate ... 😁
 
 
 
Note : Bangas - Basi

3 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post