MENANGI PERCUTIAN KELUARGA KE HOLLAND !

Assalamualaikum
 
Hi korang!

Ye, Kmia lah ni. Kejap ada kejap tiada. Kejap rajin lama lah pula malasnya hehe

Ni Kmia nak kongsi benda baik punya ... benda yang best haruslah dikongsi bersama. Nak-nak lagi untuk mereka yang mengimpikan percutian keluarga ke oversea
Ni dia ... Kmia kongsikan cara mudah untuk  MENANG PERCUTIAN KELUARGA KE HOLLAND. Ke Holland ! kat mana tu ? Holland atau nama lainnya Belanda, merupakan salah satu tempat percutian menarik yang patut dikunjungi. Banyak kawasan yang cantik dan indah serta unik gitu.
 


Sumber Image : Google
 
Fuyooooh! indahnya pemandangan. Ok cukuplah kita merembat image dari uncle google tu. Kalau nak tengok lagi korang kenalah sendiri datang ke sana kan.
Bagaimana caranya, ok ni Kmia nak story-story lah ni.
 
Nak menang percutian korang kena baca ni dulu ye.
 
Holland, negara yang dikenali dengan bunga tulip dan kincir angin, juga merupakan tapak bagi Royal FrieslandCampina, yang menghasilkan susu tepung rumusan untuk kanak-kanak Friso Gold®. Kini, dua keluarga berpeluang untuk bercuti di Holland! Selain daripada itu, mereka juga dapat melawat ladang Royal FrieslandCampina dan menyaksikan penghasilan produk susu Friso Gold®.
Pengalaman sekali seumur hidup ini membolehkan para pengguna Friso Gold® memahami bagaimana jenama ini mengambil kebaikan alam semula jadi dan mempertingkatkannya dengan sains untuk menghasilkan susu tepung rumusan bermutu tinggi bagi kanak-kanak di seluruh dunia.
“Nutrisi semula jadi. Mudah dihadam agar kuat dari dalam – ini merupakan janji Friso Gold®, memastikan hanya yang terbaik digunakan bagi setiap produk untuk memenuhi keperluan dan cita rasa para pengguna di lebih daripada 25 buah negara di seluruh dunia.

“Di Royal FrieslandCampina, lembu baka Frisian tulen merupakan sumber produk susu kami yang amat baik, dilayan seperti keluarga sendiri. Kami sememangnya syarikat tenusu yang unik kerana 20,000 peladang kami, yang terlibat secara langsung dalam penjagaan lembu dan pengurusan ladang, memiliki syarikat ini. Oleh itu, mereka memastikan penjagaan rapi alam semula jadi bermula dari kualiti baik lembu hingga ke setiap titisan susu yang digunakan untuk penghasilan rumusan Friso Gold® sebelum dihidangkan untuk si manja anda,” kata Saw Chooi Lee, Pengarah Urusan bagi Dutch Lady Malaysia.
 
 
 
“Kami memberikan yang terbaik dalam penjagaan alam semula jadi dan menambah baik dengan sains di setiap rantaian bekalan kami bagi membekalkan susu yang kaya dengan nutrien agar si manja anda kuat dari dalam. Sebagai ibu bapa, ia adalah amat penting bagi kita untuk memberikan yang terbaik kepada anak-anak kita, dan Friso Gold® dapat membantu anda mencapai matlamat ini,” tambahnya. 
Dengan kepakaran lebih daripada 140 tahun dalam bidang tenusu, Friso Gold® dapat menghasilkan persekitaran optimum yang diperlukan bagi menghasilkan susu berkualiti tinggi. Ia bermula dengan para peladangnya, yang berusaha keras dan berdedikasi dalam bekerjasama dengan alam semula jadi agar lembu-lembu dapat menghasilkan susu yang berkhasiat tinggi secara semula jadi.
 
 
 
Lembu-lembu kami diberikan makanan yang seimbang, terdiri daripada rumput rai dan jagung, dan dipantau secara individu menggunakan tanda dan rantai elektronik untuk memastikan kesihatan mereka berada di tahap optimum.
 
Friso Gold® menggunakan sistem pemerahan susu automatik, yang membolehkan lembu untuk memilih waktu mereka mahu diperah. Dengan bantuan sistem ini, membolehkan mereka menghasilkan susu yang lebih baik.
 
Apabila susu dihasilkan, peladang-peladang kami menggabungkan kepakaran dan pengalaman yang terkumpul bergenerasi lamanya, dengan sistem pemantauan dan pemerahan susu yang berkualiti tinggi membolehkan mereka untuk memastikan kebersihan dan kualiti susu kekal konsisten sepanjang proses ini.
 
Sewaktu penghantaran, pemandu trak akan memastikan bahawa susu miliki warna dan bau yang betul. Susu tersebut disimpan pada suhu tidak lebih daripada 4 darjah Celsius untuk mengekalkan indeks kesegarannya yang tinggi.
 
Di kilang, susu yang semula jadi dan kaya dengan nutrien ini, dipertingkatkan lagi menggunakan sains.
 
Friso Gold® menggunakan teknologi inovatif yang dikenali sebagai LocNutriTM – proses yang menggunakan haba sederhana untuk memastikan nutrien dalam susu tidak terlalu panas waktu pemprosesan. Susu segar diproses secara perlahan menggunakan haba sederhana untuk memelihara nutrien hampir kepada struktur yang asal, agar ia mudah dihadamkan oleh kanak-kanak. Teknologi ini memastikan kebaikan nutrisi semula jadi susu dipelihara apabila diproses untuk menghasilkan susu tepung rumusan. Bagi tujuan keselamatan dan kualiti, produk diperiksa semula sebelum dibungkuskan bagi tujuan penghantaran.
 
 
 
Oleh itu, nutrisi asal setiap titisan susu Friso Gold® dipelihara, seperti yang diatur dalam alam semula jadi.
 
Kini anda berpeluang untuk memenangi sebuah percutian keluarga ke Holland dan melawat ladang tenusu Royal FrieslandCampina apabila anda membeli susu tepung rumusan Friso Gold®! Keluarga yang menang dapat menyaksikan sendiri basgaimana susu Friso Gold dihasilkan.
 
Wow! best kan. Tapi sebelum Kmia kongsi bagaimana nak join peraduan tu, korang berkenalan dahulu dengan Friso Gold® ni
 
 
Mengenai Friso Gold®
Friso Gold® adalah jenama di bawah FrieslandCampina, sebuah syarikat tenusu multi-nasional Belanda. FrieslandCampina menghasilkan Friso Gold® sejak awal 1960-an dan merupakan jenama ulung di banyak negara seluruh dunia. Friso Gold® menyediakan rangkaian produk khas, iaitu susu untuk ibu hamil dan menyusukan anak serta susu tepung rumusan untuk kanak-kanak. Di Malaysia, Friso Gold® diedarkan oleh Dutch Lady Milk Industries Berhad, syarikat tenusu utama di Malaysia.
 
Mengenai Dutch Lady Milk Industries Berhad
Ditubuhkan pada tahun 1963, Dutch Lady Milk Industries Berhad (Dutch Lady Malaysia) merupakan syarikat tenusu utama di Malaysia. Ia dimiliki oleh sebuah syarikat kerjasama tenusu terbesar di dunia,  FrieslandCampina, sebuah syarikat tenusu multinasional Belanda.
 
Dutch Lady Malaysia merupakan syarikat susu pertama yang tersenarai dalam Bursa Malaysia pada tahun 1968 dan merupakan yang pertama memperkenalkan susu tepung rumusan untuk kanak-kanak di Malaysia pada tahun 1988. Dutch Lady Malaysia, yang menerima anugerah sebagai Company of the Year 2014 oleh The Edge Billion Ringgit Club, mengeluar dan menjual pelbagai jenis produk tenusu yang berkualiti untuk pasaran tempatan dan eksport, dengan semua produk yang digemari ramai seperti jenama Dutch Lady dan Friso Gold™.
 
Menerusi kolaborasi unik antara FrieslandCampina dan empat institut/universiti penyelidikan antarabangsa, kami telah menjalankan kajian South East Asian Nutrition Survey (SEANUTS) pada tahun 2009, melibatkan empat buah negara - Malaysia, Indonesia, Vietnam dan Thailand. SEANUTS merupakan kajian kesihatan dan pemakanan yang terbesar dan paling ekstensif yang pernah diadakan di Asia Tenggara, di mana ia melibatkan 16,744 kanak-kanak selama tempoh empat tahun.
 
Maklumat lanjut boleh didapati di www.dutchlady.com.my.
 
Mengenai Royal FrieslandCampina
Setiap hari, Royal FrieslandCampina membekalkan makanan yang kaya dengan nutrien penting kepada berjuta-juta pengguna di seluruh dunia. Dengan hasil tahunan sebanyak 11.4 bilion euro, Royal FrieslandCampina merupakan salah satu daripada lima buah syarikat tenusu terbesar di dunia, membekalkan produk pengguna dan profesional, serta bahan-bahan dan produk separuh siap untuk industri makanan dan sektor farmaseutikal di seluruh dunia. Royal FrieslandCampina mempunyai pejabat-pejabat di 28 buah negara dan hampir 22,000 orang pekerja, dan produk-produknya boleh didapati di lebih daripada 100 buah negara. Syarikat ini dimiliki sepenuhnya oleh Zuivelcoöperatie FrieslandCampina U.A, dengan 19,244 orang ahli penternak tenusu di Belanda, Jerman dan Belgium –menjadikannya salah satu dari koperasi tenusu terbesar di dunia.
 
Untuk maklumat lanjut, sila layari: www.frieslandcampina.com .

 
Ok tiba masanya nak cerita tentang peraduan yang super duper mudah ni
 
Anda hanya perlu melakukan tiga langkah mudah berikut:
1. BELI susu tepung rumusan Friso Gold® Step 3 atau Step 4 untuk mengumpul mata. (1 X 900g = 15 mata; 1 X 1.2kg = 12 mata)
2. JAWAB satu soalan mudah: Friso Gold® 100% dihasilkan dan dibungkuskan di Holland. BENAR/SALAH
3. WHATSAPP jawapannya ke 012-6458311 dengan sebuah foto yang jelas sebagai bukti pembelian, nama penuh ibu atau bapa, tarikh lahir (DDMMYY) dan jantina, serta umur kanak-kanak tersebut (haruslah berumur 2-8 tahun bagi tahun 2017).
 
12 peserta teratas dengan mata terkumpul yang tertinggi sepanjang tempoh peraduan akan disenarai untuk melalui cabaran pemilihan akhir. Sekiranya terdapat keputusan seri, di mana kedua-dua peserta mempunyai jumlah mata terkumpul yang sama, peserta dengan penyertaan terawal akan tersenarai.
 
Hadiah-hadiah bagi pertandingan ini adalah seperti berikut:
 
Hadiah Utama x 2: percutian keluarga ke Holland serta lawatan ke ladang tenusu Royal FrieslandCampina bagi 2 orang dewasa dan 2 orang kanak-kanak!
Hadiah Pertama x 10: bekalan produk Friso Gold® selama 6 bulan (setara dengan 24 tin Friso Gold® 900g – Step 3 atau Step 4 bergantung pada umur kanak-kanak).
 
 
Tunggu apa lagi? Rebutlah peluang untuk memenangi percutian impian keluarga anda bersama Friso Gold®!

Terma dan syarat boleh baca di https://www.frisogold.com.my/win-a-family-trip-to-holland/assets/pdf/win-a-family-trip-to-holland_en.pdf

 

Tarikh tutup peraduan 20-Ogos-2017. Cepat-cepat dan Semoga berjaya!


Untuk maklumat lanjut tentang peraduan ini, layari www.frisogold.com.my.

 
 


7 Comments

Komen seikhlas hati ... Thanks!

  1. Wow...Best tu..Tp sayang anak2 x minum susu friso..huhu

    ReplyDelete
  2. Alaaaa, anak2 ndak minum friso lah pula..

    ReplyDelete
  3. memang cantik kat sana..terbayang kincir angin..tapi.anak tak minum susu friso

    ReplyDelete
  4. Subhanallah cntik sgt view.. kalo ada rezeki, confirm xmau lepaskan peluang ke sana kan =D

    ReplyDelete
  5. Anak sy pun x minum ni.. tapi boleh cuba, mana tau rezeki

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Previous Post Next Post